Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Fredagskvelden i mine drømmer

Jeg er overbevist om at alle dere har slike fredagskvelder som jeg bare drømmer om. Du vet sånne gammeldagse, som innebærer brettspill, engasjerte spillere og en skål Twist.

Jeg tar vel ikke feil?

Vi har alle drømmer og forestillinger om hva andre gjør og hva andre tenker, jeg er intet unntak. Morsidealet er komponert på avansert vis og jeg skal ikke gå i dybden av det nå. Det er tross alt fredagskveld.

Den perfekte drømmekvelden er sammen med mine barn, den ser omtrent sånnher ut

2014-02-07 19.31.41

Tiden den går uten at vi merker det. Brått viser klokken 21 og sist vi så på den var den kanskje 1930, men med brettspill ganger tre, noen oppbrudd med en rampete katt og påfyll av frukt, mørk sjokolade og igangsetting av tørketrommel nummer fire i dag, ja da går tiden. Det er noe med det gode selskap, du vet.

For å være helt ærlig, så lurer jeg fælt på hvordan deres fredagskvelder er, dere som har barn i skolealder.

Er dere mye i samme rom og gjør noe sammen?

Eller dukker alle ned bak hver sin skjerm og sender meldinger til hverandre på Twitter og Facebook?

Er ungene sammen med dere?

Håper du vil dele med meg! Jeg kommer kanskje ikke til å kommentere hvert svar, og dere må gjerne svare hverandre.

Ps! Jeg har skiftet ut en del lenker i bloggrullen min. I månedene som følger kommer jeg til å bytte den ut av og til for å tipse dere om nye bloggere, så følg med!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Fredagskvelden i mine drømmer

  1. Livet i Casa Didriksen
    7. februar 2014

    Min fredagskveld ble først tilbrakt sammen med familie der vi så på ol-åpningen mens ungene så litt diverse på sine iPader og litt på tv. Mormor er her, så det var hun som fikk æren av å lese både bukkene bruse og doktor proktors prompepulver i kveld mens jeg dro på kontoret siden jeg har vakt og noen var syke. Nå sitter jeg foran Mac’en, henning med iPaden og mamma med PC og egentlig er vi vel fornøyde. Lørdag er mer se familiefilm alle sammen og spise noe godt..

    Lik

  2. Kirsti
    7. februar 2014

    Fredagskveld hos oss betyr lite felleskos…tenåringene er store og har egne planer og mors bidrag er #mprstutogkjør som innebærer kjøring og henting, ofte! Men før spiilte vi spill, eller så tv sammen, eller satt med nesen i hver vår skjerm. Lørdag er de fleste hjemme, men ikke denne helga.

    Lik

  3. the SAGA by Steinsdotter
    8. februar 2014

    Er vel egentlig veldig opp og ned.
    Det hender frøkna er borte på overnatting eller på kino med venner…

    Men mest, i disse dager lever og ånder hun for pc-bruk. Dette pga at hun nå i slutten av jan fikk egen laptop, og har relativt strenge regler for den i ukedagene. Så er hun ikke ute på farten i helgen, vil hun gjerne sitte på skype med venner «hjemmefra» eller se The vampire diaries.

    Når det gjelder spill liker hun backgammon best. Og det hender hun slår meg 😉
    Det er et typisk spill hvis vi drar på cafe bare oss 2 jentene, kaffe/kakao og backgammon er koselig.

    Nå var jeg faktisk ute og kjøpte nytt puslespill idag, 1000 bitte bitte små biter.
    Så ikveld, mens herremannen drev og skjøt zombier på den ene pcen og lillefrøkna hadde multi-skype-samtaler på den andre pcen, satt jeg ved spisebordet og sorterte brikker. Og begynte svakt på rammen.

    Lik

  4. Nann Karin
    8. februar 2014

    Vi er for dårlige til å,spille, men vi forsøker å få noen runder med både spill og bøker i løpet av helgen, men vi er mega gode på å være sammen på tur. Vi finner på noe sammen, bare vi, hver eneste helg, både lørdag og søndag. Tv kommer på om gutta ber om det, og ikke før. Dermed passerer barne-tv og andre ting i stillhet.

    Lik

  5. Sovebebibloggen
    8. februar 2014

    Hei!
    Har vel ikke barn i skolealder akkurat, men jeg vil bare takke for at du har lagt meg til i bloggrullen din! Det var stas! 😀
    Og så slenger jeg med hva vi gjorde i går kveld: Dulla med bebi og så et par episoder med Dexter etter hun hadde lagt seg;) (Men det kunne vel vært hvilkensomhelst dag i uka, egentlig)

    Jeg får vel også legge til at jeg HÅPER at vi blir en sånn familie som spiller spill eller gjør andre aktiviteter sammen når He blir gammel nok til det:) Jeg skal iallfall gjøre mitt ytterste for at det skal bli sånn.

    Lik

  6. Frøken S.
    8. februar 2014

    Selv Fredagskvelden vår i går var preget av snørrete unger koste vi oss masse sammen. Vi spilte litt spill (dog tvspill) SAMMEN og så lagde vi pizza sammen. Satt lenge rundt bordet og koste oss, pratet og tøyset. Så det ble godt over leggetid igår men det er bare godt å ha den ekstra stunden sammen.

    Lik

  7. Tanketrollet
    8. februar 2014

    Fredagskveldene nyter vi begge at på lørdag kan vi sove til vi våkner. Mi på 11 1/2 er opptatt med sitt- så mye fredagskos er druknet i » blir stor jeg nå – aktiviteter » men sjeg drodler på nettet, strikker eller titter på tv- er vi heldige deler vi ett program begge har glede av. Det samme skjedde med han på 28- da han var 13. Vi » mistet » helgekosen slik den var- så ble den anderledes . Sånn er det vel at det skal være- tenker jeg.

    Lik

  8. underveis
    10. februar 2014

    Vi er mye sammen – hele uka egentlig. Har mye fellesskap rundt måltider. Fredagsmiddag er ved spisebordet i stua – med tapas, enkelt – litt for alle – og lov med juice og en lettøl å drikke. Merker at det er blitt helg.
    Ungene her er sjelden seint oppe – så kveldene er jo ganske korte uansett. Fredag er det lov med dataspill – siden det er så mange dager ellers det ikke er lov. Så det er ofte litt data og barnetv samtidig – fram til kl 19 – så er det vanlig kveldsmat og høytlesning og strikking osv sammen, som hver kveld. Det er i hvertfall kjempekoselig. Lørdagskvelden er pizza, tjue-spørsmål-lek rundt bordet – så en film sammen som et barn velger etter tur (bare film på lørdager – vi er strenge – og det gjør det ekstra stas!) – lørdagsgodt og popkorn og så kjapt i seng etterpå – da blir det ofte ikke lesing. Brettspill blir kanskje mest sånn etter tur på søndag – mens vi pusler på kjøkkenet. Fortsatt er vi i den fasen da vi alle er mye sammen og gjør ting sammen – takk og pris!!

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 7. februar 2014 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

