Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Refleksjon om å dele

Line skriver og reflekterer godt rundt åpenhet på blogg. Hva risikerer vi ved å vise sider av oss selv som for mange er skambelagte? Hvordan håndterer vi misforståelser og antakelser om oss selv, som ikke stemmer?

Innlegget til Line er godt, så les det og si hva du mener i kommentarfeltet hennes.

Du er også velkommen til å dele dine tanker med meg, om du ønsker det.

For en stund siden postet jeg et innlegg jeg valgte å kalle «den vanskelige maten», for å lette litt på trøkket og for legge litt press på meg selv. Mat er godt, mat er viktig – og, uten mat og drikke, duger helten ikke!

Dessverre ble nettopp dette innlegget (som jeg har planer om å poste igjen ganske snart, med en splitter ny innledning) tolket litt feil, det ble sårt på en måte jeg ikke hadde sett for meg, og jeg valgte å fjerne det. Det gjorde igjen så jeg begynte å tenke litt på dette her med skrevne ord på en skjerm, og at jeg aldri kan være sikker på hvordan den som sitter på den andre siden, forstår det jeg har skrevet.

Jeg hadde ikke tenkt på at alvorlige innlegg og tekster om vonde ting kan bli misforstått, noe som igjen kan føre til tilbakemeldinger jeg ikke…

View original post 587 more words

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 25. februar 2014 av i Personlig med stikkord , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

