Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Gjensyn

Borte-tittit,

sier barnet og titter gledesstrålende frem fra lubne fingre.

Er det noen her?

*

Tomheten når ingen leter, når hun blir sittende der hun gjemte seg og føttene ble kalde og kinnene våte.

Når leken skle over i alvor, og vissheten om at til slutt, når alt kommer til alt, så er hun alene i livet også.

*

Og når kaoset som omsluttet oss legges igjen på utsiden, synker stillheten inn. Lyder vi ikke har hørt på lenge får plass, finner veien inn øregangen som har vært blokkert av støy og uro.

Er det da vi finner tilbake til oss selv?

*
Dette er stille tider, bloggen hviler; henter inn tapt søvn, øker kvotene.

På Facebook skjer det litt mer, så hvis du vil følge bloggen der, er du hjertelig velkommen! For tiden legger jeg helst ut lenker til avisartikler med kommentarer til. Lag gjerne en diskusjon med det som utgangspunkt. Ses vi på fjesboka?

Lammelårtankers facebookside.

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Gjensyn

  1. Ellen Hageman
    23. april 2014

    Ække så god til å være på fjesboka. Ikke alltid så god på stillhet heller selv om jeg elsker det. Noen ganger bråker det veldig i hodet. Tanker lager masse støy samtidig. Og da MÅ jeg skrive. Eller ta en fullstendig pause til det blir stille igjen.

    Lik

  2. trompetmor
    23. april 2014

    savner tekstene dine:) har ikke facebook men venter tålmodig på mer:)

    Lik

  3. Drømmelykke
    23. april 2014

    Jeg har kanskje ikke lett etter deg, men jeg har kikket innom og håpet at du har det bra 🙂 Kjenner også litt på de følelsene du har. Sharing er ikke caring for øyeblikket, jeg vil være for meg selv. Skrive for meg selv. Ta bilder for min egen del. Ja, bare være den grå musa som sitter i kroken og observerer mens jeg samler krefter. Sees på facebook da! Jeg trenger litt kloke lammelårtanker innimellom! 🙂

    Lik

  4. flettemette
    23. april 2014

    Hei Lammelåret. Har lurt på hvor det har blitt av deg! Håper du har det bra? Noen ganger stopper alt opp. Bloggen blir nærmest en byrde, og livet er litt på vent. Jeg tviler, som alltid, fortsette å blogge eller ei.. Tror jeg ønsker meg et privatliv igjen! Litt lei deling, vente på kommentarer…..likes osv. Jeg har fb, men er ikke den ivrigste fb-bruker. Jeg titter innom deg på fb… 🙂

    Lik

  5. Nann Karin
    23. april 2014

    Er her, ta deg inn!
    Og så en dag, kanskje vi møtes her igjen 👍

    Lik

  6. Kristine
    23. april 2014

    Jeg leser bloggen din – og alle kommentarer – hver dag (du er inspirerende ærlig, velartikulert, og jeg beundrer deg for at du deler sterke og smarte meninger), og nå ble jeg så glad og lettet over nytt innlegg at jeg måtte legge igjen noen ord!

    Venter TÅLMODIG på mer. Ta godt vare på deg selv i mellomtiden 🙂

    Lik

  7. the SAGA by Steinsdotter
    23. april 2014

    Sier som Nann Karin!

    Og face er jeg utrolig lei av, orker knapt titte innom min egen profil.
    Men lagde meg omsider twitterkonto :O og følger deg der as well as here:)

    Stor klem.

    Lik

  8. Lammelåret
    27. april 2014

    Hei!

    Takk for hilsner.

    Jeg er bare innom for å si at dere kan følge med på Facebook-siden uten å være registrert der selv (ha profil). Alt jeg publiserer der er offentlig tilgjengelig.

    Jeg kommer tilbake med blogginnlegg, men vet ikke helt hvilken dag.

    Nyt våren!

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 23. april 2014 av i Blogg og kommunikasjon med stikkord , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

