Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Dagens tanke og dagens te

Noen ganger vil man gjerne si noe, men så har man ingenting å si. Da kan det være like greit å drikke en kopp te og se om tankene kan krølle seg rundt noen ord, vente litt og trykke publiser. Eller ikke.

- hvit te med to dråper akasiehonning og mynteblader -

– hvit te med to dråper akasiehonning og mynteblader –

Noen ganger er det godt å bare stanse tiden, la fuglekvitteret være lyden av liv, lytte til vinden som flytter bladene, la det synke inn.

Å la pusten synke ned i magen, kjenne at en bor i denne kroppen, at tankene er en del av den. At alt er viktig, men ingenting er  så  nøye.

Noen ganger er det godt å ta en pause, spørre seg selv hva vil jeg? Er det sånn jeg skal fortsette livet?

Noen tanker som ellers gjemmes vekk, la dem komme frem og bli sams med seg selv: Er dette alt? Hva mer ønsker jeg? Eller er det nok, det jeg har?

**
Har du hatt en fin søndag? 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

11 comments on “Dagens tanke og dagens te

  1. Morten Besshø
    11. mai 2014

    Deilig tekst med befriende tanker 🙂

    Likt av 1 person

  2. Cecilie von der Ohe.
    11. mai 2014

    Jeg har hatt en strålende søndag og gått en passe lang tur i solskinnet. Når det gjelder drikke, så har jeg funnet ut at kokt vann med sitron både smaker og fungerer like godt som te.

    Lik

    • Lammelåret
      13. mai 2014

      Skulle kanskje prøve det en dag. Må være smak på vannet, ellers blir det litt tamt, tror jeg.

      Lik

  3. Kristine
    12. mai 2014

    Alt er viktig, men ingenting er så nøye. Det må noteres på en post-it lapp og henges på veggen (og i panna.) Takk for at du deler fine tanker!

    Likt av 1 person

  4. trompetmor
    12. mai 2014

    Jeg kjenner igjen dette tankespinnet, og jeg bruker gjerne lange gåturer til å finne ut av dem, undre meg, kjenne at jeg lever, hva jeg skal bruke livet mitt til, er dette alt? hva vil jeg? hva vil jeg ha ut av det? hvis jeg skal gjøre noe spesielt, eller mer ut av livet mitt så må jeg starte nå. Jeg har noen drømmer jeg skulle ønske jeg turte å realisere, men fornuften i hverdagen og tryggheten i den daglige kontrollen hindrer meg. Jeg tør ikke rokke ved det strukturerte, alt flyter så jevnt for tiden…men drømmene er der.. skal jeg tørre? Da melder de seg- disse tankene -om det er slik jeg skal fortsette livet- er dette alt?
    Takk for refleksjoner som setter tankene i kok en mandags morgen:) ha en flott 17.mai uke!

    Lik

    • Lammelåret
      13. mai 2014

      Gåturer er perfekt når man trenger å tenke gjennom saker og ting. Hjernen jobber mye bedre og man blir en bedre problemløser. Å sitte alene og se utover havet er også veldig deilig når det surrer mange tanker der inne.

      Skjønner godt at du ikke vil rokke ved det trygge, det er risikabelt, men samtidig kan det gi utvikling og vekst. Noen ganger holder det å tenke tanken for at prosessen skal settes igang. Det er spennende å tenke på!

      Ønsker deg også en fin uke!

      Lik

  5. fivrelden
    12. mai 2014

    Jeg tror denne pustepausen kan være viktig, ja til og med livsbevarende. Teen din så god ut. 🙂

    Likt av 1 person

  6. nursenadia
    12. mai 2014

    Sett tankene på pause, stopp og nyyt øyeblikket du er i. Tanker kan spinne deg rundt i ring til du blir svimmel og kvalm. Hopp av karusellen og nyt koppen din med te – som forøvrig såg veldig tasty ut 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      13. mai 2014

      Ikke sant! Noen ganger kan det bli for mye og tankene spinner rundt i ring og gjør en svimmel, men som regel gjelder det å kaste dem ut før det går så langt. Utrolig kjekt med blogg til sånt!

      Lik

  7. Abelone
    12. mai 2014

    Når man ikke har noe å si er det kanskje like greit å ikke si noe – akkurat som du gjør her. Nyt øyeblikket og roen, du, så er vi klare til å høre når tankene har funnet ut hva det er du ønsker å fortelle oss. Ha en god kveld og kos deg med tekoppen!

    Lik

    • Lammelåret
      13. mai 2014

      Haha, ja her sier jeg ingenting! Liker sånn humor jeg.

      Kan være fint med noen småinnlegg innimellom, som bare er en liten kontakt med dere mens de større tingene bygger seg opp, hehe..

      Lik

Takk for kommentaren!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

