Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Ting menn ikke kan

Etter å ha lest hos Casa Kaos, klarer jeg ikke holde meg fra å skrive noe selv.

Det har seg nemlig slik at etter å ha levd svært nær på en mann i veldig mange år, og dessuten etter en god del frustrasjonsutbrudd over unnasluntring, har jeg kommet frem til visse ting som menn ikke kan – til stor frustrasjon for ikke-menn.

Here we go

~ tørke av kjøkkenbordet

~ gå ut med søpla uten at posen er knyttet og satt foran døra (hopper mannen din over søpla på vei inn? da har du oppdragerjobb foran deg!)

~ sette oppvask inn i maskinen (den blir selvsagt satt på benken rett over!)

~ hente opp alt tørt tøy fra stativ eller tørketrommelen – ikke bare den ene tingen han skulle ha

~ rydde opp etter å ha laget noe smiskemat – melskya ligger igjen, selvsagt!

 

.. men hei, man skal være fornøyd når man får smisk, når søpla ikke overvintrer, når man slipper å bære opp alle klærne fra kjeller til andre etasje (husmortrim!) og litt crispy underlag på kjøkkenbenken duger som topping på fiskegratengen etter et par dager.

 

Det ikke et problem med mindre man gjør det til et! Smil og være glad.

 

Takk for super respons på pappautfordringen i forrige innlegg (sjekk lenken under)! Når formen er et par hakk bedre skal jeg besøke dere alle. Send gjerne utfordringen videre til alle dere kjenner.

 

Les også:

Casa Kaos sine irritasjoner

En utfordring til far

 

Du finner lammelårtanker på Facebook og Bloglovin’!

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

20 comments on “Ting menn ikke kan

  1. Casa Kaos
    1. juni 2014

    He he. Og jeg kan krysse av for nesten alle sammen!
    Bortsett fra det med å sette inn i oppvaskmaskinen. Der får jeg bare klager på at jeg stabler heeeelt feil, hvis jeg prøver å gjøre det.
    Men det betyr ikke at mannen setter oppvasken rett inn i maskinen. Nei da. Den tilbringer gjerne et par døgn på kjøkkenbenken først.
    Akk, disse mannfolka…

    Lik

    • Lammelåret
      2. juni 2014

      Vri om på det og sett det skitne oppå benken så kan han ta stablejobben alene og bli lykkelig med det!

      Spør Klara Klok hvis du lurer på noe mer.

      Lik

  2. underveis
    1. juni 2014

    Sjekka med mannen. Han ligger vel ganske bra an. Kan drøyt halvparten ihvertfall. Da er nok han fornøyd…

    Lik

  3. elisabethinnerstiveien
    1. juni 2014

    Etter en del års forskning så har jeg kommet til samme konklusjon som deg. Pluss en ting til: Å fjerne tørt tøy fra snora inkluderer ikke å parre sokker, brette eller sortere etter eier.

    Lik

    • Lammelåret
      2. juni 2014

      Sokker skal ikke tørkes på snor, men på karusell, vet du ikke det?!

      Lik

  4. Morten Besshø
    2. juni 2014

    Seriøst, dette var tynne greier 😦
    Dette er enkle dagligdagse ting som går på autopilot for mitt vedkommende, kjenner ikke CasaKaos med kanskje hun bør vurdere å skifte sjablongen sin.

    Lik

  5. Sigrun Johanne Karbu
    2. juni 2014

    Jeg vil også legge til en ting på listen nemlig:

    -Mangler evnen til å legge ting på rett plass!

    Hvis noe er bedt om å bli oppryddet, skal det gjerne «feriere» på et par andre steder først før det havner tilbake i rett skuff. Klin umulig å gå rett til den skuffen det aktuelle rotet hører hjemme nemlig, det er jo bedre å bare flytte rotet rundt omkring i huset, det er i alle fall filosofien til min sambo! Søppelutbæring derimot kan han, siden den jobben har hans navn på seg. Jeg sluttet å gjøre det helt enkelt og sa at det er din jobb. Slik fikk jeg slutt på at det var jeg som gjorde det meste!

    Punktet med tørking av kjøkkenbenken stemmer i alle fall på en prikk her i huset! God liste! Ha en fortsatt fin mandag!

    Lik

    • Lammelåret
      2. juni 2014

      Kjenner det igjen! Og hvis det til slutt blir ryddet så blir det i virkeligheten bare flyttet ut av syne – og glemt! Absolutt glemt, slik at når man trenger tingen igjen, er det gjemselleken som gjelder. Arg..

      Lik

  6. Ellen Hageman
    2. juni 2014

    Oi. Etter å ha lest overnevnte lurer jeg på om jeg kvalifiserer mer for tittelen «mann» enn «husmor».

    Men jeg tørker av kjøkkenbordet altså. FØR vi spiser. Mannen dropper gjerne det og. Og jeg pakker bort tøy. FØR jeg henger opp det nyvaskede. Vi er håpløst rotete begge to. Men siden jeg har ansvaret, er det meg som blir mest hakket på. Synes jeg. Mulig vi ikke er helt enig om det…

    Lik

    • Lammelåret
      2. juni 2014

      Mulig at du i virkeligheten er en husmann, Ellen. Det er’kke så dumt, for Husmann er det billigste man får kjøpt.

      Selvsagt vasker man av bordet før man spiser, ellers blir det dobbel jobb og det er helt meningsløst.

      Lik

  7. Barbarella
    2. juni 2014

    Da har du skjemt ham bort. Min livsledsager klarer alt det der og mere til.
    Mitt tips er: legg lista litt lavere, og ikke rydd bort det han ikke gjør.
    ( Det min mann derimot ikke klarer- er å matche klær til dattera; dn blanding av total uinteresse og fargeblindhet)

    Lik

    • Lammelåret
      2. juni 2014

      Absolutt ikke. Han klarer masse andre ting, men her går grensa. Og lista den er så høvla ned at det nesten er vanngrop i gølvet, haha..

      Likt av 1 person

  8. John Olav Ytreland
    2. juni 2014

    Av en eller annen grunn mente kona at dette hørtes kjent ut. Det er uforståelig! Jeg gjør det meste på lista, men det er mulig det er mulig å sette opp tempoet.

    Lik

    • Lammelåret
      2. juni 2014

      haha.. du vet hva menn som har gullbryllup sier er grunnen til at de har holdt ut så lenge? Joda, fordi kona alltid har rett! Hils din fru

      Lik

  9. Tilbaketråkk: Ting kvinner ikke kan | Superpapsen

  10. Tilbaketråkk: Ting kvinner ikke kan | Superpapsen

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

