Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Populært hår!

Etter responsen å dømme, burde man klippe seg litt oftere.

Sånn i praksis er det litt trøblete siden håret har sin voksetid, men det er bagateller!

Jeg har fått et par henvendelser fra folk som vil ta i håret mitt med en saks, så jeg tenkte å vise hvordan jeg ser ut med litt kortere hår. Dette innlegget er jo for spesielt interesserte. Meld deg gjerne på hvis du lar deg friste, men det er et absolutt kriterie for å klippe at du er en erfaren frisør!

For tre år siden så jeg sånn ut

anne helene 2011

og i dag ser jeg altså sånn ut,

hårlengde_forfra_uthevet2

Siden ikke hele lengden vises her, kan du klikke på

Håret er for langt, hvor mye skal jeg klippe? 

for å se hel lengde. Så kan du sammenligne om du føler for det.

Spørsmålet er altså hvor mye skal jeg klippe siden jeg synes det er for langt nå?

Hvis frisøren jeg velger gir meg gratis klipp og styling, betaler jeg det det ville kostet til Kreftforeningen. Altså vil den jeg plukker ut indirekte gi penger til Kreftforeningen. Den frisøren jeg velger får i tillegg hederlig omtale her på bloggen dersom den ønsker det.

Jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme! Ta gjerne idéen videre med lenke til meg siden det er mitt initiativ. Bruk Facebook din blogg, instagram, annet. Og legg gjerne igjen lenke til før- og etterbilde her.

 

Så litt om sveisen

I mange år hadde jeg kort hår, men det legger jeg ikke ut bilde av her, for den tiden er over. Jeg orker ikke bruke masse tid på hvordan jeg ser ut og jeg orker ikke besøke frisøren mer enn et par ganger i året. En kort klipp krever oppfølging minst hver 6. uke. Og dessuten synes jeg det kan være kjekt å kamuflere de gråhvite hårene og da må jeg ha litt lengde på det.

Så dette innlegget er til dere som er spesielt hårinteresserte, og dere andre er antakelig småbekymret nå: Hva i all verden driver jeg med, liksom? Er jeg blitt helt rosa hjernetom?

Jeg kan betrygge dere med at meningene ikke er borte, men brått dukker opp igjen. Enn så lenge er de forflyttet ut til andre deler av verden.

**

Innlegget med resultatet kommer senere i sommer.

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

7 comments on “Populært hår!

  1. Heidi
    29. juni 2014

    Artig initiativ!

    Jeg har forresten kort hår, men klipper meg bare ca. 3 ganger i året, siden det koster så mye. Klipper det når jeg synes det begynner å se corny ut – så går jeg ut fra at andre tenker jeg har nådd det stadiet flere måneder i forveien hvis hver 6. uke er normen. Måp!

    Lik

  2. Abelone
    30. juni 2014

    Det skal visstnok være mulig å donere hår slik at det kan lages parykk til barn. Vet ikke om noe sted i Norge å gjøre det, men kanskje mulig å sende? Tror det var snakk om minst 20 cm langt, så det blir jo en del kortere da…

    Likt av 1 person

  3. Guts
    1. juli 2014

    Legger igjen denne her: http://imgur.com/gallery/zFwAcdB

    Likt av 1 person

  4. gina
    17. august 2014

    har du ikke kvittet deg med håret enda?lenge siden jeg så dette første gang nå.kom til oslo så skal det fort klippes en ny frisyre på deg,toppen 45min tar det.mye snakk og lite handling på deg må jeg si.mvh gina

    Lik

    • Lammelåret
      17. august 2014

      Hei Gina!

      Jeg har ikke republisert innlegget, så jeg vet ikke hvor du har sett det på nytt.

      Jeg må takk nei til klipp. Beklager. Jeg har valgt min lokale frisør.

      (og som du er inne på så går det ikke så fort her, derfor har det heller ikke kommet en oppfølging til innlegget)

      Lik

  5. Tilbaketråkk: Sjekk den enorme hårforandringen! | Lammelårtanker

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 29. juni 2014 av i Tips og råd med stikkord , , , .

Twitter-oppdateringer

