Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

#sommerkroppen: bikini

Med min nye identitet som rosa fjolle kan jeg ikke være dårligere enn andre outfit-jenter. Jeg er så godt igang.

Den norske sommeren er deilig og varm, bare se som jeg koser meg på brygga

2014-06-28 16.52.27

– blant måkeskitt og grønske –

jeg har til og med tatt av meg ullsokkene for fotografens skyld

- hjelp, jeg faller nesten uti! Det er sikkert bare 20 grader i vannet -

– hjelp, jeg faller nesten uti! Det er sikkert bare 20 grader i vannet –

Legg merke til hvor farlig nær jeg er bryggekanten. Det er nesten så jeg detter uti når som helst.

Den norske sommeren er på sitt beste når det nylig har regnet og fargene kommer til sin rette: grått i grått.

Så fra nå av kan du velge om du vil kalle meg for vikingbloggeren eller rosabloggeren, eller hvorfor ikke Den Rosa Viking?

**

Blir du også litt fjasete om sommeren? Lengter du etter tretti grader og timer i sola?

(og når vett og forstand vender tilbake kan det være jeg skriver et ordenlig bikinikroppinnlegg, så hold ut fjaset)

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

14 comments on “#sommerkroppen: bikini

  1. Anja Elisabeth Holt
    1. juli 2014

    Om bikinien passer har du bikinikropp. Synes du er flott jeg, med eller uten sokker og grønske.

    Lik

  2. Ellinor
    1. juli 2014

    Haha, morsomme bilder 🙂
    Jeg liker å tenke at jeg er litt fjasete hele året da 😉
    Nei, jeg er veldig gravid for tiden, så de 15 gradene som er nå passer meg utmerket! Vi hadde 25 grader i et par uker nettopp og jeg orket nesten ikke gå ut.

    Lik

    • Lammelåret
      1. juli 2014

      Uff, alle gradene over jakkevarme er litt pesete – selv som ikke-gravid!

      Lik

  3. ellens oase
    1. juli 2014

    Hei! Har nettopp lest om deg I Tønsbergs Blad (ja jeg leser ikke avisen hver dag). Tøft av deg å figurere på førstesida med hovedoppslag i Lørdagsbilaget. Du er jo ellers ganske inkognito. Har du en blogg til? Veldig bra å lese, lærte mye. Og det du sa om at du ikke trenger at folk forstår men at du trenger aksept tenker jeg at er veldig viktige ord. Som mange kjenner seg igjen i. Jeg har hatt behov for det selv i noen år av mitt liv. Det skal jeg huske, Aksept. Takk Lammelåret!

    Lik

    • Lammelåret
      1. juli 2014

      Takk for at du leste!
      Jeg visste ikke at det kom på forsiden, litt flaut egentlig, det utfordrer min indre skilpadde, for å si det sånn.

      Jeg synes jeg er veldig synlig her i bloggen, men så får jeg av og til tilbakemeldinger om at jeg viser lite av meg selv – jeg som stadig viser hva jeg mener, liksom, skjønner ikke helt den. Men så skjønner jeg likevel, hvis jeg tenker litt annerledes, for med unntak av de siste få innleggene så viser jeg ikke så masse bilder av meg. Har ikke så mange daglige situasjoner å vise frem og hvor interessant er det med fjorten sofabilder i måneden? Lite.

      Men kom gjerne med ønsker for utvikling av bloggen! Det er lett å kjøre seg fast i samme skrivespor.

      Joda, jeg skriver en blogg til, denne: http://melivetpaaslep.wordpress.com/

      Lik

      • ellens oase
        2. juli 2014

        Jeg skjønner, jeg tenker jo også at jeg bare utleverer bittelitt, men oppdager at mange vet ganske mye om meg. Jeg tenker mest på det at du er anonym med navnet ditt. Og at bloggen din heter Lammelårtanker. Det er den jeg har sett. Hvorfor to blogger?

        Lik

        • Lammelåret
          2. juli 2014

          Historien bak to blogger er lang, men i korte trekk så kan jeg si at jeg har behov for å «legge vekk» ME-en og bare fokusere på det friske, på ressursene og da er det god hjelp å skille de to.

          Dem som leser begge ser kanskje litt av det som er et prosjekt jeg har, nemlig at man ikke er bare det som er synlig, og at selv om en har store begrensninger i livet sitt, så trenger ikke det å overta alle de friske ressursene.

          Jeg har blogget i 3,5 år, og bloggene er mye nærmere hverandre nå enn i starten (er f.eks ikke anonym her lenger). Skillene blir kanskje mindre og mindre? Synes fremdeles det er hensiktsmessig å skille dem siden de er ulike tematisk.

          Hva tenker du om dette? Og hvordan ser du på det å blogge som privatperson i forhold til din rolle som lærer?

          Lik

          • ellens oase
            2. juli 2014

            Ja jeg ser det, at det er behov for å skille, samtdig tenker jeg at argumentet om å være mer enn bare det man ser går begge veier og at det ikke ville være noe i veien for å blogge alt i ett. Men bare du vet hva som er riktig for deg, og jeg tenker at hvis det er bra for deg med to blogger så er det det det er (tre DETer etter hverandre faktisk!).

            Jeg synes at det å blogge som privatperson i forhold til min rolle som lærer har vært både begrensende med også skjerpende. Hadde jeg ikke hatt lærerjobben hadde jeg sikkert vært mer sleivete og bråkjekk i mine innlegg. Nå har jeg en dobbeltsjekk inni meg på om hvorvidt jeg kunne lagt frem aktuelle bloggposter på forldremøter og om jeg kunne stå for dem ansikt til ansikt med foreldre alene dersom noen konfronterte meg. Jeg tror denne lille testen har vært en bra sikkerhetsklarering. Samtidig er det mye jeg ikke tør å skrive om. Det er kanskje også greit, da er det kanskje ikke riktig å skrive om det nå. Det samme gjelder kommentarer jeg legger igjen hos andre, jeg vet jo at foreldre kan få de opp om de googler meg. Jeg forsøker å huske på det. Takk for viktig spørsmål!

            Lik

      • ellens oase
        2. juli 2014

        Og PS: Med livet på slep synes jeg er et fantastik kult bloggnavn. Lammelårtanker har nok en betydning jeg ikke helt forstår, selv om jeg har spurt og du har forklart en gang før.

        Lik

        • Lammelåret
          2. juli 2014

          Melivetpaaslep har en dobbelt betydning ved at i gode perioder henger kroppen på slep, men som regel er det jeg som henger på slep etter livet (det kan leses både som «med» og som «ME»). Er fortsatt veldig fornøyd med navnet.

          Lammelårtanker er litt akterutseilt, men veldig aktuelt rundt påsketider! Jeg synes fremdeles at navnet er teit og litt flaut å si høyt.

          Lik

          • ellens oase
            2. juli 2014

            He he, det ble jeg egentlig litt lettet av å høre, altså den siste setningen 😉
            Med livet på slep funker på så mange måter synes jeg. Ut i fra din historie, men de fleste av oss kan jo kjenne oss igjen i den tittelen. Min blogg kunne kanskje hett På slep etter livet, for man henger jo litt etter noen og enhver.

            Lik

  4. ToPlussTre
    4. juli 2014

    Enig med andre – kjekt å se et bilde iblant 🙂 Ser jo ut som du nyter sommeren akkurat som den skal nytes – til tross for manglende bikinivær! Akkurat det plagget har jeg lagt på hylla – er ikke så mange anledninger til å bruke det uansett når jeg løper rundt etter tre gutter hele dagen, og det er helt greit… Men sol har vi hatt masse av i det siste, og sommer gir en deilig fjase-følelse, ja! 🙂 God sommer til deg!

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 1. juli 2014 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

