Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Jeg er en heks

Jeg titter ned i boksen med yoghurtnøtter, den er nesten tom. Jeg trenger ikke flere.

Jeg tar en til. Jeg trenger ikke flere.

Tenker på frukten jeg ikke spiser. Tar en til.

Tenker at gulrøtter er sunt. Tar enda en.

Dasker meg fort på lanken, tvinger et nei gjennom den smale sprekken mellom leppene. Biter tennene hardt sammen.

Teller.

Sju igjen.

Seks.

Jeg er en heks.

2014-06-13 19.47.43

Hender det at du spiser noe du har bestemt deg for å ikke spise, men så skjer det bare likevel?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

16 comments on “Jeg er en heks

  1. terjebjornstad
    11. juli 2014

    m & m – de gule med peanøtter. Party Pack. Spiser bare en og en – og en til 🙂

    Lik

  2. Cecilie von der Ohe.
    12. juli 2014

    Jeg bor jo i Bergen og det forklarer vel grunnen til at jeg er så glad i skillingsboller som jeg er. Jeg har en sterk formening om at jeg kjøper litt for ofte skillingsboller på Joker. I min lokale Joker-butikk får kundene dessuten gratis kaffe når de handler. Det er et tilbud jeg benytter meg flittig av, for å si det sånn. Til slutt vil jeg legge til at skillingsbollene på Rema smaker helt pyton. De siste dagene har væskeinntaket dog vært større enn mattinntaket. Jeg har drukket mye kaldt vann.

    Cecilie

    Lik

    • Lammelåret
      12. juli 2014

      Kaldt vann er bra, dessuten kan det kjøle ned hjernen og gjøre fornuften desto mer tilgjengelig. Tilgang betyr imidlertid ikke forbruk, for å være streng på det.

      Skillingsboller – veldig godt! For ikke å snakke om den deilige lukten som følger!

      Lik

  3. Lina Kristine
    12. juli 2014

    POPCORN!

    Lik

    • Lammelåret
      13. juli 2014

      Popcorn av alle ting.. er vel begrenset hvor mye en orker spise av det, og det er så absolutt en fordel.

      Lik

      • Lina Kristine
        14. juli 2014

        Tja, kanskje av «heimelaga» popcorn, men av micropop og i ferdigpose spiser eg til det er tomt (og gjerne enda litt til!)

        Lik

  4. Irene
    13. juli 2014

    Det skjer stadig vekk…

    Lik

  5. John Olav Ytreland
    13. juli 2014

    Jeg leste overskriften og tenkte at der fikk jeg mistanken bekreftet, men så var det ingen heksekunst i dag likevel. Det blir stadig vanskeligere å vise styrke etter som jeg holder meg unna gluten, melk og mais. Jeg savner is. Husker med glede da jeg tilbrakte somrer på bestefars hytte i Førde i Sveio. Vi rodde til bygdas lille sentrum og kjøpte ferske skillingboller på bakeriet. Vi mente de var til forveksling like «kukaker» og det var det vi bestilte. Det er et fint minne, men muligens var det mer informasjon enn du trengte.

    Lik

    • Lammelåret
      13. juli 2014

      Tør ikke hekse for mye, er skogbrannfare nå vet du og hekser brenner fort opp!

      Haha.. «kukaker».. den var god!

      Lik

  6. tornerosesverden
    14. juli 2014

    Ja, du er nok ikke alene. Løsningen min blir å ikke ha noe i huset jeg kan snavle på. Noen fordeler med å ikke komme seg på butikken selv 😉

    Lik

  7. husmusa75
    17. juli 2014

    Hei! Ostepop. Egentlig er jeg ikke særlig glad i det og kjøper det aldri selv, men hvis det står framme så klarer jeg ikke å la være! Forresten så fikk jeg et tips om at du hadde en «bloggskole», har lett rundt på siden din og det kan godt være jeg er blind, men jeg finner den ikke. ~ Husmusa/ ny i byen

    Lik

    • Lammelåret
      19. juli 2014

      Hei og velkommen hit, husmusa75!

      Bloggskolen og andre kategorier finner du på bloggens høyre side under «Kategorier». Hvis du trykker på pila der, finner du oversikt over alle kategoriene.

      Direkte til bloggskolen: https://lammelaartanker.wordpress.com/category/bloggskole/ Bare spør dersom noe er uklart eller du lurer på ting du tror jeg kan hjelpe med

      Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 11. juli 2014 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

