Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

5 kalde sommeraktiviteter

Fremdeles er det altfor varmt etter mitt syn og sløvheten er overveldende.

Jeg leser ikke mye, men jeg bruker mye tid på å lese. Dagene blir lange når lite gjøres, men på den annen side er det ikke mye som må gjøres. Godt er det!

Hva kan man bedrive tiden med, dersom man vil være i bevegelse?

Her er mine forslag:

1) Rydde i kjelleren: Her er det super temperatur, betydelig lavere enn i stua

2014-07-28 15.20.36

2) Rydde i fryseboksen og avise den: En super aktivitet som både er nyttig og som kjøler ned overopphetet kropp

2014-07-28 15.18.49

3) Shoppe til skole- (barnehage-)start: Nå er det tilbud i mange butikker og det er relativt skrapet for folk slik at du kan gå i fred; temperaturen er behagelig

4) Plukke rips hos svigermor og spise en skål hver dag – med en sjø av vaniljesaus over: Kall det gjerne sunt, hvis du trenger alibi

2014-07-23 14.30.05

5) Gå på kino, men ikke se The Trip to Italy, for den er ikke god – ifølge meg selv. Jeg var helt fortapt da jeg så den. Det er riktignok en film i vakre omgivelser, men for min del ble hele filmen ødelagt av altfor mye dialog, få felles referanser, nesten kontinuerlig imitasjon av skuespillere jeg gir blaffen i og en million siteringer fra filmer jeg ikke har noe forhold til. I tillegg var det temmelig flat handling og nærbildene av ansiktene til skuespillerene ble for mye av det gode. Jeg slet med å holde ut og hadde det ikke vært for min cirka høflighet, hadde jeg gått før filmen var slutt. Mannen min, derimot, storkoste seg. Smaken er så absolutt en individuell greie, eller som baken: Delt! Vil du lese anmeldelse av filmen? Les Dagsavisen.

Hva gjør du når det er altfor varmt til å fungere og du likevel gjerne vil gjøre noe?

Har du sett noen bra filmer i sommer?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

3 comments on “5 kalde sommeraktiviteter

  1. husmusa75
    29. juli 2014

    Jeg så «kule kidz gråter ikke» på dvd. En meget sterk film. Men jeg sipper for alt og det ble nesten litt for sterkt for meg til å se.

    Lik

    • Lammelåret
      29. juli 2014

      Kjenner til den. Noen ganger blir film helt umulig, eller musikk, eller kunst..

      Lik

  2. Tilbaketråkk: Alt du ikke visste, eller svar på qiuz om du vil | Lammelårtanker

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Twitter-oppdateringer

