Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Quiz, eller spørrekonkurranse om du vil

Hodet mitt har hatt en liten oppvåking og nå vil jeg teste ditt.

En regel gjelder: Ikke lov å google annet enn hjernemaskinen din (fantasi er lov)

1) Hva er standardstørrelse på norske jordbær, som selges i butikk?

2) Hvor mange autoriserte mannlige jordmødre var det i Norge i 2012?

3) Hvor mange mannlige helsesøstre har vi i Norge (maks)?

4) Hvor gammel er jeg (ikke svar dersom du er helt sikker)?

5) Hvilken film så jeg sist på kino? Dette er en test for deg som har slurvet med bloggbesøkingen i sommer

6) Rapsolje er sunt, men hva er egentlig raps?

7) Hvor gammel kan en bidronning bli?

8) Hvor mange birøktere er det i Norge?

9) Hvor mange uker er mødrekvoten og fedrekvoten av foreldrepermisjonen?

10) Ut fra hvordan du kjenner meg gjennom bloggen: Hvilket yrke passer jeg i?

 

Da er det bare å dra de små grå igang, så er du straks klar for hverdagslivet igjen!

Svaret på quizen kommer enten i morgen eller dagen etter.

Og til slutt, siden jeg må ha med et bilde, hva er dette?

2014-07-29 20.02.59

(obs, det har vært mye spam i det siste og dersom du ikke har fått kommentaren din godkjent, kan det være den har forsvunnet i spamfilteret. Send meg en epost dersom du har opplevd det: mailto:lammelaaret@gmail.com)

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

7 comments on “Quiz, eller spørrekonkurranse om du vil

  1. Casa Kaos
    31. juli 2014

    Oj, dette var vanskelig. Og så uten å google da…

    1 – 3 cm i diameter
    2 – 7
    3 – 12
    4 – Hmm. Nei, her er jeg ikke helt sikker. Men jeg vet du er i 30-årene et sted. 32 dukket opp, men jeg tror også jeg har lest et sted at vi er like gamle. Et sted mellom 32 og 38 da…
    5 – Beklager, det aner jeg ikke
    6 – Det er noe gult som vokser på åkeren. Kan det være en blomst?
    7 – Blir ikke hun bare ett år da? Mener at veps-dronninga overvintrer, men at bidronninga dør? Eller var det omvendt?
    8 – 326
    9 – Nei, dette blir pinlig. Dette burde jeg vite svaret på. Mødrekvoten er vel seks uker. Mens fedrekvoten er ti? Den var tolv, ikke sant? Og ble satt ned til ti? Eller havnet de helt nede på åtte uker?
    10 – De første tre alternativene som dukket opp var noe innen miljøvern, psykiatri eller barnevern. I den rekkefølgen.

    Lik

    • Lammelåret
      31. juli 2014

      morsomt å lese svarne dine, casa! Du er ganske god, altså, bare for å ha sagt det!

      Lik

  2. Livets små øyeblikk
    31. juli 2014

    Hjelpes, her er det bare et par få som ikke blir vill gjetting (og litt gjetting blir det likevel…)
    Jeg tror standardstørrelsen på et jordbær er 2,5 – 3 cm i diameter.
    Og så mener jeg å ha hørt at raps er en plante som er beslekted med kål (eller bommer jeg helt her???)

    Jeg synes du er flink til å uttrykke deg skriftlig og tenker at journalist er noe du hadde passet til. Bildet tror jeg er såpebobler i en badestamp:)

    Lik

  3. Irene
    1. august 2014

    Må jo prøve denne:

    1. Minimum 2,5 cm
    2. 6
    3. 15
    4. 35 år
    5. Blankt er jeg redd… Jeg aner ikke hva som har gått på kino i det siste…
    6. Raps er en belgfrukt! Tror jeg…
    7. 3 år
    8. 112
    9. Eeeeeh, da jeg hadde bruk for å vite det var det 48/4, men jeg vet jo at det er heeelt feil…
    10. Potetlefsebaker!
    11. Bildet er såpeskum. Da jeg var lita kunne jeg sitte leeeenge og glane ned i såpeskum og se på hvordan boblene forandret form etterhvert som naboboblene sprakk 🙂

    Lik

    • Lammelåret
      1. august 2014

      Potetlefsebaker – haha!

      Synes dere er veldig flinke, altså! Selv om ikke alt stemmer.

      Svaret kommer i morgen!

      Lik

  4. Tilbaketråkk: Augusttanker | Lammelårtanker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 31. juli 2014 av i Hverdagen med stikkord , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

