Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Jeg vant, jeg vant!

Da jeg startet å blogge (det begynner å bli lenge siden!) hadde jeg ingen forventninger om å få kommentarer og tenkte på bloggingen som min kommunikasjon ut, ikke med. Etterhvert endret det seg og nå synes jeg det er stas med kommentarer. Innlegget jeg skriver er ofte bare innledningen til en samtale og deres bidrag gjør at summen av tråden blir best.

Å bli med på bloggkonkurranser var bare sprøyt, bortkastet tid, syntes jeg. Sånt no’ gadd jeg iallfall ikke, kresen og seriøs som jeg var. Nå skal jeg ikke påstå at jeg ikke er kresen og seriøs lenger, men jeg blir da med på litt småprat og hverdagsfjas og en konkurranse her og der – når jeg er våken nok til å oppfatte meningen med innlegg; humor og sånt. Det er nemlig noe som går meg hus forbi når formen ikke er god. Bare se min typiske misforståelse i kommentarfeltet til

Elisabeth innerst i veien – haha: Morsomt i ettertid.

Jeg har vinnerlykken med meg innimellom, som i fjor da jeg fikk denne i posten etter Frøken Flink sin give away:

2014-08-05 20.41.56

– noveller fra norske forfattere gir en smakebit fra forfatterskapet –

Jeg leser nesten ikke noveller, men her ble jeg kjent med et par nye forfattere som Sidsel Mørck, som jeg ellers bare kjenner navnet til. Jeg må absolutt lese mer av Sidsel!

Frøken Flink er feminist og litteraturelsker og jeg liker godt skriveriene hennes. I bloggen hennes finner du tekster om feminisme, om litteraturtekster og mye mer, sjekk gjerne

Frøken Flink

Jeg elsker sjokolade, men spiser ikke mye. Svak som jeg er, lar jeg meg friste når noen nærmest vifter med sjokolade under nesen på meg, så selvsagt ble jeg med på Nann Karin sin lille bursdagsfeiring på bloggen tidligere i sommer. Hvem vil vel ikke sjanse på å få spennende sjokolade i posten?

Nann Karin sin blogg finner du her:

Petrus og Petrine

2014-08-05 18.15.07

– heldige meg! –

Det er altså ikke så dumt å bruke tid på å besøke andre bloggere og legge bort den seriøse, debattvillige siden. Verden ser litt annerledes ut fra den rolige, avslappede bloggesiden. Det blir sjokolade og bøker av sånt.

.. men likevel; jeg kjenner sterkt at inni meg er den debatterende siden av meg størst og som krever mest plass. Slik kommer det nok til å fortsette, også her i bloggen.

**

Liker du å delta i give aways og andre blogglotterier/-konkurranser? Savner du noe i min blogg eller i bloggverdenen ellers? Sliter du med å motstå sjokoladefristelser?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

10 comments on “Jeg vant, jeg vant!

  1. Refleksjon på livsvegen
    5. august 2014

    Gratulere!!
    1. Let meg friste av og til, og av til har eg vinnarlukke 😉
    2.Du skriv mange ulike innlegg, både dønn seriøse og av og til fjas.. Det er bra! 🙂
    3.JA! 😦

    Ha fin kveld!!

    Lik

  2. elisabethinnerstiveien
    5. august 2014

    Er vel med på noen lotterier, men det kommer an på premie og hva man må gjøre av deling og liking osv. Bøker er kjekt å vinne. En god miks av seriøse diskusjoner og mer lettere underholdning er helt fint, synes jeg.

    Lik

  3. villkatta
    6. august 2014

    Så gøy da! Sjokolade og bøker er en god kombinasjon 😀

    Lik

    • Lammelåret
      7. august 2014

      Ja! Og så er det gøy å smake nye smaker. Denne sjokoladen ville jeg ikke valgt selv, tenk – jeg kunne gått glipp av noe godt!

      (fint å se deg her, håper du har det bra!)

      Lik

  4. Irene
    6. august 2014

    Jeg har elendig vinnerlykke, så det er sjelden jeg hiver meg med på sånne ting… Og som elisabethinnerstiveien sier, det kommer litt an på premier og hva man må gjøre. 🙂
    Jeg har ikke fulgt bloggen din så veldig lenge, men så langt liker jeg den veldig bra!
    Sjokolade er umulig å motstå! 😀

    Lik

    • Lammelåret
      7. august 2014

      Jeg gjør aldri noe annet enn å skrive kommentar, men det hender det blir ekstra «lodd» for å følge bloggen og det gjør jeg som regel.

      Lik

  5. Kristine
    6. august 2014

    Gratulere! Ha en fin kveld 🙂

    Likt av 1 person

  6. Nataliya
    7. august 2014

    Gratulerer!! Alltid gøy å vinne 🙂

    Likt av 1 person

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 5. august 2014 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , .

Twitter-oppdateringer

