Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Storebarnsforeldre-bloggere: Hvor er dere?

Siden leserinnlegget

Kjære storebarnsforeldre

ble publisert på VG, har jeg lurt på hvor alle andre foreldre med store barn er. Er de skremt vekk fra blogguniverset?

Det er lett å drukne i småbarnbloggene, så hva gjør vi for å finne frem til hverandre?

Spør om hjelp, selvsagt!

Den første gruppen av store barn er vel de som går i småskolen, altså fra 6-9 år (1.-4.klasse), så fra 10-12 år (5.-7.klasse). Etter det kommer ungdomsskoleelever (13-15) og til sist 16-19 åringene. Det er iallfall min inndeling.

Jeg vil gjerne lese flere blogger om å være foreldre til store barn,  det trenger ikke være personlige tekster.

Lager en liste her over de jeg kommer på:

Mandagsmor

Livet, døden, kjærligheten og bamsemums

Avdeling Holt

Trompetene og hverdagen

Pias Verden

Innerst i veien

er underveis

fru Storlien

 

For det er så typisk at når jeg skal lage en lang og god liste, så hopper de fleste navnene ut. Hva skjer, sa du?

Kan du hjelpe meg med å lage en utfyllende liste?

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

13 comments on “Storebarnsforeldre-bloggere: Hvor er dere?

  1. Pia
    8. september 2014

    Ja, det er vel ikke så mange som blogger om store barn. Innerst i veien har en tiåring som nevnes i bloggen. Underveis har jo skolebarn. Fru Storlien har skolebarn.

    Lik

    • Lammelåret
      8. september 2014

      se der ja, de bloggene som jeg er innom så ofte og vips var de ute av hodet mitt. takk som putter de på plass igjen. Lista er oppdatert!

      Lik

  2. Anja Elisabeth Holt
    8. september 2014

    Jeg er så utrolig dårlig på å lese andres blogger, men jeg skal legge alle dine forslag i min bloggroll. Og jeg synes du er helt dronning, du får bare takke din skaper for at du får meg i kontrollerte former og ikke som pappa på foreldremøte…. Jeg har blitt hekta på snapchat, sier ikke mer. 🙂 ønsker seg en herlig kveld fordi du er ******* (legg inn ønsket kraftuttrykk selv) så herlig sjøl!

    Lik

    • Lammelåret
      8. september 2014

      du snapper altså? Sånt holder ikke jeg på med, du vet den lille skjermen og sånt..!

      Lik

  3. trompetmor
    9. september 2014

    http://www.familieprat.no/wordpress/absolutthjemme/
    Her skrives det også en del om det å ha større barn:)

    Lik

  4. Joanna
    9. september 2014

    Takk for listen! Der var det flere jeg ikke har fått med meg før! Jeg har også savnet flere storebarnsforeldreblogger. Jeg følger et par amerikanske, men du vil kanskje bare ha de norske? Av de norske er jeg veldig glad i ‘Livets små øyeblikk’ http://livetssmaoyeblikk.blogspot.no/. Av de amerikanske er det http://71toes.com, og http://nestandlaunch.com/. Og så er det jo min da… 😉

    Lik

  5. Linda C. Hagenl
    10. september 2014

    Så bra du deler en liste over storebarnsforeldre. Jeg har nettopp skrevet et innlegg om hvorfor vi ikke blogger om de store barn så mye som de små. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal så godt det lar seg gjøre da, skrive litt mer som storebarnsmor også:)

    Lik

    • Irene
      10. september 2014

      Jeg også er tilbakeholden som storbarnsmor og blogger, men det er blant annet fordi at jeg vet mine barn ikke har noe ønske om å bli blogga om. I tillegg ønsker ikke jeg selv å utlevere dem, så da blir valget om å la det være ganske enkel… 🙂

      Lik

  6. Wenche Myrvang Tangen
    10. september 2014

    Jeg har lest avisinnlegget og har valgt dra store barn over til voksne barn. Voksne av alder, men ikke av sinn og som dumper innom og blir boende fordi de ikke har jobb/skole og andre ting å gjøre. Jeg sliter i alle fall med det, og det innebærer mye rot og ekstra stress, så mye at jeg nesten har gitt opp hjemme. Hva gjør andre i en slik situasjon?

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 8. september 2014 av i Store barn med stikkord , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

