Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Datingtips og et forhold på randen!

På en lørdag hører dating tips med. Du vil kanskje innvende at jeg er sent ut, det er tross alt lørdag for lenge siden, men den vil jeg protestere på, altså. Det er aldri for sent!

Jeg vedder på at du trenger det. Si ja!

Hvis du er interessert i menn, må du selvsagt oppsøke mannesteder – og da tenker jeg ikke på Claes Olsson eller treningssentre, men du kan f.eks starte med jakt. Om ikke lenge er elgjakta i gang og hva er vel ikke mer naturlig enn nettopp det, hvis du vil ha mann?

Jeg har riktignok en mann, men det ser ut til at forholdet er på vei til å ta slutt, hvis jeg skal tro Side 2, for se bare her:

– vi reiser ikke vekk to helger i året sammen, vi deler ikke oppvasken (men sørger for at oppvaskberget stadig når nye høyder, teller det?), feil innrømmes selvsagt ikke siden ingen noensinne tar feil, vi har feil aldersforskjell, kysser ikke fem ganger hver dag eller har et romantisk måltid i måneden, begge jobber ikke fulltid og vi koser ikke fem ganger hver dag. Uff, alt dette høres bare slitsomt ut. Et ork, liksom.

Det er visst bare å innta venteposisjon, for snart bryter alt vi har bygget opp sammen, kan det virke som.

Og da kan det være lurt med noen flere datingtips.

Mange damer tar fullstendig feil når det gjelder sjekkearenaer. Det ultimate jo være bilutstilling?!

Sist jeg var på bilutstilling var det fluss med mannfolk, det var regelrett bare å plukke, som i smågodtavdelingen på nærmeste REMA 1000-butikk!

Sjekk bare disse bildene av bilene (jeg måtte være med knipsingen for å ikke få med mennene på bildene!)

2014-06-15 12.59.38

- en skikkelig Grease-am.car -

– en skikkelig Greese-am.car –

- klinebaksete -

– klinebaksete –

- hm.. i denne får jeg kanskje plass til halve kroppen min, men fin var den, og så luktet den riktig -

– hm.. i denne får jeg kanskje plass til halve kroppen min, men fin var den, og så luktet den riktig –

.. så gjelder det bare å fordype seg litt i forskjellige bilmerker og sånt, så en kan stille noen litt smarte spørsmål, eller noe.

**

Noen biler du likte?

Ditt beste datingtips er?

Ditt beste råd for å få parforhold til å fungere over tid?

**
Andre datinginnlegg herfra

Statsautorisert dating

Råd for parforholdet

**

Du finner Lammelårtanker på Facebook! Husk å krysse av for å få varsler (i boksen under «liker»)

Del gjerne innlegget med andre trengende!

God lørdag og helg!

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

3 comments on “Datingtips og et forhold på randen!

  1. Heidi
    21. september 2014

    Men jeg forstod ikke hvordan de definerte det perfekte forhold for så å kunne si at punktene i listen hører med? Samboeren og jeg fikk treff på kanskje 6-7 av 20, og jeg synes vi har det ganske bra. Vi har ikke felles venner, hobbyer, livssyn eller politiske sympatier, men begge liker å gjøre det vi liker å gjøre hjemme, og så ligger vi og ser på Star Trek sammen etter sengetid – med eller uten godteri. Jeg tror det viktigste i et forhold er vilje til kjærlighet, langmodighet og lojalitet samt en noenlunde lik oppfatning av hvordan livet skal se ut i det daglige, selv om motivasjonene for det ikke nødvendigvis må være de samme.

    Lik

    • Lammelåret
      21. september 2014

      Sikkert noe som går igjen blant de parene som har det bra?

      Selv synes jeg det ytre tingene er de som kan føre folk sammen, i rene gjøremål som gir tilhørighet mm, men å gjøre ting i seg selv er ikke det som betyr noe.

      Felles indre verdier og mål tror jeg man kommer langt med, og så må man like partneren.

      Lik

      • Heidi
        21. september 2014

        Jo, man må like partneren. Nå husker jeg ikke hvor, muligens var det i essaysamlingen ‘Modern Sex’, men jeg har lest at når det gjelder hva som får par til å holde sammen statistisk sett, er partenes innstilling til langvarig forpliktelse avgjørende. Mao. er de som holder sammen, de som var innstilt på det i utgangspunktet. Ikke spesielt romantisk, men …

        Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 20. september 2014 av i Hverdagen med stikkord , , , , .
