Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Luksuskjøkken!

Som nyetablert interiørblogger vil jeg slå et slag for det ufullkomne, litt kjøkken chabby chic, for du vet: Det som nå er in er gjenbruk og langbruk. Det er et poeng i seg selv å ikke overbruke, men begrense forbruk og innkjøp i miljøperpektivets gode ånd.

.. og den som går inn for det, vil få penger til overs og kunne realisere drømmen om å jobbe hjemme og ikke borte.

Dagens bidrag

2014-10-02 20.29.01

.. men tips meg om hvordan jeg kan forflytte en glovarm gryte uten hank.

Jeg trenger hjelp!

Hvor ofte skifter du ut kjøkkenutstyret?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

11 comments on “Luksuskjøkken!

  1. underveis
    2. oktober 2014

    Grytevotter og godt grep. Eller litt reparasjon…

    Likt av 1 person

  2. vnettum
    3. oktober 2014

    Hehe den blir litt vanskelig med ja, når den allerede er varm! Men da er det bare å bruke masse masse håndklær og grytevotter så blir det nok knall! eller fall…
    😉

    Lik

    • Lammelårtanker
      3. oktober 2014

      helst fall og gulvvask vil jeg tro, for gryta er liten og med svære grytekluter oppi der blir det fort grisete

      Lik

  3. Åshild
    3. oktober 2014

    Jeg bytter veldig sjelden ut kjøkkenutstyr, men en kjele uten hank ville blitt erstattet med en ny. Husk at prisen på en kjele ofte sier noe om hvor tykk bunnen er. Tynne bunner blir fort ujevne og ligger derfor ikke plant på kokeplata.

    Lik

  4. Inger Bjercke
    3. oktober 2014

    Slikt utstyr skal jo bare være til pynt vet du, image… til bruk kan du bruke hele og moderne redskap *ler*

    Lik

  5. Bente
    4. oktober 2014

    Du kan jo bruke sånn…vet ikke hva det heter:) men..den klypen man har til stormkjøkken tror jeg!! Men hva med en «ny» brukt en!! Yndlinggryta mi har jeg kjøpt på brukten for en liten 50lapp, så kan man jo bare drømme og tenke seg til hva damen før meg lagde i denne flotte gryta!!

    Lik

  6. Anja Elisabeth Holt
    6. oktober 2014

    den ville jeg faktisk byttet ut før innholdet, som sikkert da er varmt, havner nedover mine lange bein…. ok, de er korte, men det ville sikkert gjort vondt.

    Lik

  7. Ellinor
    13. oktober 2014

    Er ikke de festene til å «klype» på et håndtak? Men hjelper kanskje ikke hvis du ikke har det håndtaket, hehe. Nei grytevotter stemmer jeg også for!
    Vi fikk induksjonsovn for 2 år siden, så da måtte det meste byttes ut. Ellers bytter jeg bare ut om noe er ødelagt og jeg trenger det 🙂 Jeg får gjøre som min mor og gi det vekk til mine barn når de flytter hjemmefra så jeg kan kjøpe nytt.

    Lik

    • Lammelårtanker
      13. oktober 2014

      Det er det som er så trist, at den lille metalstrengen som skulle holde håndtaket på plass ble borte. Buhu..

      Har arvet et par gryter selv, men ikke denne typen som er på bildet. Vil bli dypt savnet!

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 2. oktober 2014 av i Med sløvt blikk på verden med stikkord , , , .

Twitter-oppdateringer

