Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Kald frukt

2014-10-13 17.14.42

Jeg vet ikke hvor mye det frister deg med kald frukt?

Du vet, et eple til dagen holder doktoren vekke, men kald?

Vil mye heller koke lenge, mose og helle på glass. Og oppå der en svær dæsj krem og til slutt en blanding av malte brødsmuler (eller griljermel for oss latsabber) iblandet sukker som helles i en varm panne med smør i.

- på en helt vanlig tirsdag -

– på en helt vanlig tirsdag –

Det er epler etter min smak.

Hvordan er din?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

8 comments on “Kald frukt

  1. Irene
    14. oktober 2014

    Mmmmm, det så deilig ut! Og dette er helt innafor på en tirsdag, spør du meg! 🙂 I morgen skal jeg ha styremøte her, og da har jeg tenkt å servere eplesmuldrepai og krokanis.

    Lik

  2. Tante Pimpernell
    15. oktober 2014

    Nam! Er generelt glad i epler i alle varianter også kalde. Men tilslørte bondepiker som vi kaller tirsdagsdesserten din her i Trøndelag, er jo skikkelig godt da! Ha en fin onsdag!

    Lik

  3. Anja Elisabeth Holt
    15. oktober 2014

    Åh, det så innmari godt ut!

    Kjøleskapskald frukt er ikke noe å stå etter, ja til din variant!

    Lik

  4. Kristine
    15. oktober 2014

    Jeg foretrekker faktisk kjøleskapkald frukt når jeg spiser den plain… Men epler smaker aller best i… varm eplekake! Dette ser også helt NYDELIG ut!

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 14. oktober 2014 av i Mat og oppskrifter med stikkord , , , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

