Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Morsdag X fire!

I dag er det morsdagen, den fjerde i år.

Jeg skal være rettferdig, det er ikke den fjerde, men den tredje. Den fjerde er nemlig bursdagen min og har lite med morsdagen å gjøre. Men; jeg kan plusse på med kvinnedagen!

I dag som er den offisielle morsdagen er i virkeligheten mest min mors dag, selv om jeg grådig knabber til meg denne dagen også. Jeg skal settes pris på, men kan ikke si at dette er den eneste dagen jeg blir det. Jeg blir satt pris på hver dag, men ingen vil kjøpe.

Barna mine tror at de skal feires hver gang de har bursdag, men det er totalt misforstått. På deres bursdag er det jeg som skal feires! Det er jo jeg som har født dem, jeg som har leid ut livmora mi sånn omtrent 18 måneder, ja til sammen, altså. Klart jeg burde feires!

Bursdagene burde vært rene takknemlighetsdager der ungene hyller meg, gir meg gaver og rørende taler – ikke en dag der de skal ha og ha og ha og ikke nok med det, men bestemme menyen og mere til.

Spør du barnet mitt burde det vært egen søskendag, men jeg synes det er unødvendig. Barnas dag er hver dag – hver dag!

Er det fortjent?

Nja, men sånn er det nå engang. Unger har alle dager, jeg bare fire. Så, la meg få alle jeg kan ta!

2014-08-10 18.03.27

God morsdag!

**

I fjor var Guri, som skriver bloggen er underveis, gjesteblogger hos meg på denne dagen. Les gjerne hennes innlegg

Ansvar, kontroll, idyll og virkelighet

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

5 comments on “Morsdag X fire!

  1. Irene
    8. februar 2015

    Hehe, artig tanke! Kanskje begynne med det her i huset? Førstemann ut blir hun som fyller 18 år neste helg, spørs om hun er klar for å dele dagen med meg… 😉

    Lik

    • Lammelårtanker
      8. februar 2015

      Hun tar deg sikkert med på fest, skulle bare mangle!

      Gratulerer med dagen!

      Lik

  2. trompetmor
    9. februar 2015

    hehe, ja du har ett poeng der- og siden alle barna nå som regel har èn dag for voksenselskap og en med barneselskap så får du enda flere dager. Det skulle jo bare mangle om de voksne i familien ikke skal feire deg for at du fødte nettopp dette barnet og for ikke å snakke om de andre barna i klassen/bhg.
    Gratulerer med alle dagene- men spesielt denne dagen her!

    Lik

  3. Kristine
    10. februar 2015

    Morsomt innlegg, jeg er enig!
    Gratulerer med dagen!

    Lik

  4. Tilbaketråkk: Kvinneuken? | Lamme Lår

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 8. februar 2015 av i Foreldrerollen med stikkord , , , , .

Twitter-oppdateringer

