Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Kvinneuken?

Åttende mars er bare to dager unna, men den åttende er bare tjuefire timer, bare én dag, dere, EN dag? Er ikke det altfor lite?

Som tidligere sagt har jeg en tendens til å røske til meg så mange som mulig av disse dagene og det gjør jeg nå også: Den åttende kommer et veldig godt gjesteinnlegg her på bloggen om sexprat, knulledukker, hersketeknikk og feminisme, her er et lite utdrag:

Det var da en fyr kom til å beskrive seg selv som «heteronormativ og fornøyd med det.»

Helvete brøt løs fra en annen deltager. Hvordan kunne han omtale seg selv som en som bifaller heteronormen, og det i et rom fult av skeive?

Vår mann blunka forvirra. Så forklarte han seg. Det var sånn at han hadde bare hatt sex med menn et par ganger. Og selv om det var hyggelig det, så følte han at hetero var normalt for ham. Så da var han vel heteronormativ, da?

 

Gled deg til søndag, jeg sier det bare!

- kopp med noe godt -

– kopp med noe godt –

.. men, altså, dagen er for kort til at alt får plass. Derfor inviterer jeg deg til å skrive en setning eller skrive en plakat om hva du mener er viktige 8.mars-saker. Det trenger ikke være dypt og velbegrunnet eller supersaklig, bare delta! Hvis jeg får noen svar, publiseres de i morgen.

Jeg håper du vil være med!

 

God fredag, har du planer?

 

 

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

3 comments on “Kvinneuken?

  1. livelovelaugh
    6. mars 2015

    Lik

  2. Tilbaketråkk: Plakatene dagen før | Lamme Lår

  3. Tilbaketråkk: Kvinnedagen, frigjøring og løgner | John Olavs skriveloft

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 6. mars 2015 av i Hverdagen med stikkord , , , , .
