Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Alt du trenger til festen

Jeg ser at mange går amok i pyntingen til 17.mai. Jeg gjør ikke det.

Overdrivelser er deilig, men da helst av det søte eller sosiale slaget. Å pynte er å gi seg selv unødig arbeid både i forkant og etterkant, spør du meg.

Derimot synes jeg det er fantastisk med alle dere andre som pynter, for da pynter dere litt for meg også! Og egentlig er dette alt som trengs:

All pynten du trenger!

All pynten du trenger!

 

Inne synes jeg dette holder

lavterskelpynt

lavterskelpynt

Trikset er å ikke invitere noen hjem til seg, for da kan stua se ut akkurat som den pleier uten at noen bryr seg

som vanlig

som vanlig

Elsker du å pynte eller synes du noen andre kan gjøre det?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

4 comments on “Alt du trenger til festen

  1. Irene
    14. mai 2015

    Jeg har aldri vært vant til å pynte til 17. mai, rett og slett fordi hele dagen tilbringes andre steder enn hjemme. Sånn var det da jeg var lita, og sånn er det nå. Jeg tar med avkommet og forlater huset halv åtte for flaggheis og frokost for korpset på skolen. Far i huset har da huset for seg selv et par timer før han kommer bort til togavgang. Så er vi borte til vi kommer sårbeinte og slitne hjem etter tre tog, sånn i kveldinga en gang… Har som deg litt lavterskelpynt i form av røde, hvite og blå telys som ikke blir tent.

    Ha en fin 17. mai! 🙂

    Liker

    • Lammelårtanker
      14. mai 2015

      Utrolig kjekt å ikke tenne lysa – et fantastisk sparetips!

      Såre føtter hører til på 17.mai, da er det deilig å slå seg ned i sofaen og la resten av tiden suse forbi.

      Ønsker deg en strålende fin 17.mai!

      Det kommer ett innlegg til herfra, tenker jeg.

      Liker

  2. Tante Pimpernell
    14. mai 2015

    Jeg kjører også lavterskel pynting på 17 mai i år! Det blir altanflagg på trappa, maiblomst i papp (resirkulert fra året før, og året før der igjen) på bilen. Bilen som en forhåpentligvis rekker å vaske son høvelig på lørdag. Og ikke minst 17 mai kubbelys, som så vidt ble tent i fjor, letes frem fra skapet og plasseres midt på bordet. Ferdig!

    Ellers håper vi bare på finvær så en får spist en del is og ikke trenger å veive rundt med paraply hele dagen! Ha en fortsatt fin torsdag!

    Liker

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 14. mai 2015 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

