Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Ta vare på restene!

Dagene ser ut til å krympe, kveldene ser ut til å forkortes, natten sniker seg på i 1930-tiden. Uff!

Så ofte jeg kan, sitter jeg ute, men har en tendens til å glemme meg vekk og bli værende foran pc-en, bare litt for lenge, noe som selvsagt resulterer i mindre utetid.

Dessverre går jeg glipp av mye lys da. Og lys er liv!

Selv om temperaturen har et kaldt sting i seg, gjør det ingenting. Med ull under rompa, er det ikke noe problem.

deilig med pledd på

Deilig med pledd på

Merkelig nok ser det helt likt ut som i juli..

Og mens jeg sitter her, etterhever brødene og jeg forsøker lese bok.

etterheving av brød i jerngryte

Etterheving av brød i jerngryte

Hva mer trenger man?

God søndag til deg!

Du finner Lamme Tanker på Facebook.

Lurer du på hvor meningene mine er blitt av?

Du finner noen av dem under og flere kommer til uken.

Populær på kjøtt og bananer – er varm skolelunsj smart?

Hva kan du gjøre dersom barnet faller utenfor det sosiale?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

4 comments on “Ta vare på restene!

  1. Refleksjon på livsvegen
    20. september 2015

    Herleg!

    Kloke ord!
    Viktig å ta vare på restane av lyset.
    Akkurat slik eg gjorde her ein dag og lot «humla suse»😉

    God søndag!

    Lik

    • Lamme Tanker
      20. september 2015

      Takk!
      Det er så lett å glemme det en har og ta det som en selvfølgelighet.

      Med én gang brødene flytter inn i stekeovnen, er det 40 minutters lys for meg! Stort smil.

      Lik

  2. Heidi
    20. september 2015

    Jeg synes det er deilig når det blir mørkere. Jeg sover bedre om nettene nå, og det er heller ikke fullt så slitsomt å være ute når lyset gråner, men jeg innser at jeg er i mindretall om å foretrekke mørket. Dog gjør jeg det ikke metaforisk.

    Lik

    • Lamme Tanker
      20. september 2015

      Det er helt greit for meg at det er mørkt mellom 2230 og morgenen, men når mørket kryper ned mot klokken 20, da sliter jeg mer og mer. Det er grunnleggende usjarmerende med arbeidslampe, du vet sånn som er på byggeplasser, i stua (!), men jeg truer med det, for når det er mørkt tidlig forstyrrer det døgnrytme og skaper masse dritt for meg. Så jeg sluker det lyset jeg kan få tak i og gulper i takknemlighet.

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 20. september 2015 av i Hverdagen med stikkord , , , , .
