Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Høstferie uten en krone!

Straks er det høstferie!

Mange jubler, noen griner fordi de tror de må reise et sted de ikke har råd til.

Det med høstferie er jo litt vrient, for så lenge mer enn halvparten av oss reiser til et utland, merker jeg at den andre halvparten ofte synes de burde reise til et utland.

Selv synes jeg det er helt unødvendig. Hadde sikkert vært kjekt med en tur, men unødvendig.

Høsten i Norge er flott. Å nyte været, både det ruskete og det solfylte, disse restene av solenergi betyr mye for mange. Å kjenne sjøsprøyten i fjeset, eller å vende blikket opp når det drypper fra skyene – jeg synes vi burde gjøre det oftere!

selvportrett i regn med shorts på

Selvportrett i regn – med shorts på!

Jeg oppfordrer deg til å bli i Norge, men reis gjerne til et sted du ikke er spesielt godt kjent. Eller ta med familien på å rydde i hagen, gjøre huset høstklart, eller ta dere en sykkeltur med telt i bagasjen.

Eller hva med å ha et par matlagingsdager? Søk gjerne på kategorien for

Mat og oppskrifter

.. her på bloggen!

Har du andre forslag? Legg gjerne igjen som kommentar under!

~~

Føler du på at du bør dra utenlands i høstferien?

Får du dårlig samvittighet hvis du må jobbe?

~~

Lamme Tanker tar ikke ferie fra Facebook! Velkommen.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

2 comments on “Høstferie uten en krone!

  1. Irene
    25. september 2015

    Jeg er jo litt rar, men jeg kan ikke reise utenlands på høsten eller vinteren. Jeg har ikke råd til å glipp av en hel uke høst.😉
    Vi pleier å bruke høstferien til å gjøre hagen vinterklar. Ellers så håper jeg å få kommet meg mest mulig ut, gjerne med fotoaparatet på slep.🙂

    Lik

  2. janewern
    26. september 2015

    Jeg elsker høsten hjemme i Norge! Denne høstferien er jeg bortreist, alene uten familie og venner. I utlandet. Men det er ikke ferie. Jeg syns høstferien blir så rar uten mine nære og kjære. Jeg bruker høstferien i år for å gjøre ferdig et større tannlegeprosjekt i Ungarn. Og det var bare nå eller aldri.
    Men jeg gleder meg til å komme hjem, og den neste høstferien skal jeg igjen dra inn den klare høstlufta hjemme.

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 25. september 2015 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , .
