Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Rar familie, fatter ikke logikk!

Veldig lenge, faktisk mange måneder har jeg småirritert meg over disse løse sokkene som slenger her og der.

Jeg har en del i-landsproblemer!

Jeg trodde lenge at de løse sokkene bare var litt forvirret og ikke klarte finne makkeren sin, men at sokkeverdenen var liten og lett å finne frem i – hvis jeg bare gadd bruke tid på det.

Virkeligheten viste seg å være annerledes.

Nå er det sånn at jeg har tatt patent på sokkeparing, mens andre i huset har tatt patent på sokkeroting.

Det er så kjekt å ha noen å fordele skyld til!

Iallfall, jeg gøv løs på oppgaven, fant to stripete sokker med (hold deg fast!) forskjellig stripebredde! Det går bare ikke an.. *rister oppgitt på hodet*. Det verste er at jeg har gått med sokker med ulik stripebredde – jeg, altså.

Altså ble jeg overoppmerksom på sokkemysteriet da de ble vasket på nytt og i dag har jeg gått på jakt.

Familien synes jeg er rart og lurer på hva det er med mamman sin/kona si, men sannheten er at det er familien min som er rar.

Jeg vedder på at alle som leser dette forstår hvorfor jeg subber rundt sånn med søkende blikk

mamma jakter

– mamma jakter –

Ikke sant det er logisk?

Alle skjønner jo at jeg er på jakt etter sokkebreddepartnere. Ja?

~ Lamme Tanker for mer sokkesøking på Facebook ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

10 comments on “Rar familie, fatter ikke logikk!

  1. Molly
    28. september 2015

    Jeg er faktisk på ditt parti her… men så har jeg fått høre fra tid til annen at jeg er litt merkelig 🙂 Slutta med mønstrede sokker for lengst, gikk meg på nervene. Nå er alle sorte, av samme merke, det vil si at jeg teoretisk sett aldri har mer enn en partnerløs sokk av gangen 😀 Molly

    Lik

    • Anne-Helene
      28. september 2015

      .. men det er forskjell på sorte sokker! Haha..

      Her i huset er det blitt litt bedre, for nå bruker alle samme størrelse, altså kan jeg stjele fra hvem som helst og slippe unna med det (det fungerer ikke den andre veien)!

      Mødre skal være rare.. tror jeg.

      Lik

  2. hagefamilien82
    28. september 2015

    Jeg stjeler sokker til mannen i huset! Når de har surret mange nok ganger i tørketrommelen når de min størrelse. Nå har han visst ingen igjen…

    Lik

  3. janewern
    29. september 2015

    Mine tenåringsgutter bryr seg IKKE! De bare tar to sokker, det gjør ikke engang noe om den ene er sånn lav sokk, og den andre er høy. De bare bretter det til.
    Og jeg flyr fortvila rundt og napper de jeg finner som ser noenlunde like ut.
    Jeg har skjønt at sokkekampen ikke er den jeg kommer til å vinne, så jeg jobber heller iherdig for å ha kniver og gafler i hver sin bås i oppvaskmaskinen.

    Lik

    • Anne-Helene
      29. september 2015

      Ja! Selvfølgelig må kniver, skjeer og gafler ha hver sin bås, sånt er jo så logisk – bare ikke for menn..

      Likt av 1 person

Takk for at du legger igjen en kommentar!

