Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Det er nå jeg må velge, men hva?

Det er nok en dag med fantastisk høstvær, naturen nærmest suger meg til seg. UT! sier den.

Jeg lytter.

Listen over gjøremål krymper, små ting som å selge unna juniordyna kan strykes ut. Større ting som å kjøre bort en svær søppelsekk med nedgåtte sko kan også strykes ut og loppemarkedet har allerede fått sin haug med fullt brukbare saker.

Jeg er fornøyd!

Listen er lang og det er ikke meningen at vi skal komme gjennom hele, noen ganger er godt nok faktisk godt nok: Vi har gjort en hel haug med oppgaver.

Tanken sniker seg inn: bør vi likevel gjøre mer? Det er nå sjansen er der, det er nå sjåføren er hjemme, det er nå listen kan kortes ned enda mer, det er nå.. ja, det er nå det kan bli enda mer ryddig i kjelleren, det nå vi kan få ryddet så mye i skapene at det bare krever et blikk for å få oversikt.. sånn fortsetter det i det uendelige.

Det er nå jeg må velge, det er få dager igjen av høstferien, lenge til neste ferie som uansett ikke kan brukes til noe fornuftig og evigheter til ferien etter den og da er det uansett ikke tid for rydding, så hva gjør vi?

Arbeid har aldri skadet noen

det kan bli fint hvis en legger litt innsats i det

Det kan bli fint hvis en legger litt innsats i det

Det har heller ikke dette

ut på tur

Ut på tur!

.. for det er vi kan jobbe og ordne enda mer, men det er også vi kan nyte lyset og la sommerens lys fanges i trærne og innhalere den friske luften, mange timer hver dag. Det er også .

 

Hva skal jeg velge, hva ville du valgt?

 

~ flere Lamme Tanker på Facebook ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

6 comments on “Det er nå jeg må velge, men hva?

  1. Irene
    2. oktober 2015

    Jeg hadde valgt «ut»!😉 Rotet blir ikke borte, det blir derimot lyset i en periode. Så de som trenger lyset må suge det til seg mens det er her.🙂

    Lik

    • Anne-Helene
      2. oktober 2015

      Veldig synd at rotet ikke forsvinner av seg selv, må jeg si!

      Det ble mye lys i dag, deilig.

      Lik

      • Irene
        3. oktober 2015

        Ja, jeg er stadig på jakt etter selvforsvinnende rot, jeg har ikke funnet det ennå…

        Lik

  2. janewern
    2. oktober 2015

    Jeg sliter stadig med å velge. Og ofte ender jeg opp med å lure på om jeg valgte rett. Fordi det andre alternativet alltid vil ligge som en mulig kulisse der bak..
    Det får meg alltid til å tenke på filmen «sliding doors»
    Men jeg er ganske sikker på at de gangene jeg har hatt nærmest lykkefølelse.. Det er de gangene jeg har latt naturen dra meg ut.
    Så bra valg du tok i dag!

    Lik

    • Anne-Helene
      2. oktober 2015

      Interessant det du skriver om lykkefølelse og å ha vært ute. Tror du har veldig rett i sammenhengen der!

      Likt av 1 person

  3. Anja Elisabeth Holt
    5. oktober 2015

    UT først, som regel får jeg energi ute til å gjøre mer inne senere.😉 God dag til deg!

    Likt av 1 person

Takk for at du legger igjen en kommentar!

