Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Den virkelige spørsmålsrunden

Spørsmålsrunde på blogg er en klassiker for folk under 23 1/2. Siden jeg er litt over 24, dropper jeg det.

I virkeligheten har jeg nemlig spørsmålsrunder hjemme hver eneste dag!

De hagler rundt meg, slenger meg hit og dit som om jeg skulle bodd i en tørketrommel. Jeg rekker ikke svare på det ene før det neste kommer. Og hastigheten tar seg opp, det går bare fortere og fortere og jeg har lukket ørene for lengst. Jeg lar spørsmålstilleren svare med nye spørsmål, forsøker å skyfle de unna med øynene festet på noe langt borte. Unger asså!

Kom hit, sier jeg med noe jeg tror er en myk stemme. Hvordan har du hatt det i dag? Hvem har du vært sammen med og har du noen planer for ettermiddagen? Skal du ikke spise noe? Har du hengt håndkle opp til tørk? Har du sjekket sekken, gjort leksene, gjort de avtalene jeg sa du skulle gjøre? Har du det bra?

Spørsmålene tar aldri slutt.

Mammaer asså!

 

~ For færre spørsmål og flere oppdateringer, lik Lamme Tanker på Facebook! ~

God helg!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 30. oktober 2015 av i Hverdagen med stikkord , , , .
