Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Billigkino

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men for meg er det å sette seg i mørket med popcorn-lukten sivende inn i nesa en ganske ålreit opplevelse.

I morgen er Den Store Kinodagen og det er nesten for tradisjon å regne at jeg nevner det her på bloggen.

Den Store Kinodagen er en slags høytidsstund i november, et lyspunkt i all tåka, i denne tiden mellom høst og vinter – en tid med stort boksluk og altfor mange innetimer. Å se film på kino (er ikke som å se en film hjemme i stua) er litt retro for meg som ikke pleier det. Da blir det litt ekstra stas!

I morgen er det billigere å gå på kino enn resten av året. Jeg synes det er altfor dyrt på kino til vanlig, så denne dagen husker jeg alltid på. Det var en gang det kostet 35 – det er lenge siden!

Jeg irriterer meg forresten alltid litt over utvalget i kiosken. Hva er galt med å selge sunn mat? Inn med mer sunn snacks og ut med all verdens tilsetningsstoffer i godteriet. Enig?

Skal du på kino i morgen?

~ Lammelårtanker på Facebook ~

 

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

2 comments on “Billigkino

  1. Heidi
    6. november 2015

    Jeg leste første setning i siste avsnitt og tenkte «ja, det er altfor få sjokoladevarianter i kinokiosken», men det var visst ikke det du mente …

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 6. november 2015 av i Hverdagen med stikkord , , .
