Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Husmorsvikten

Gidder du ta en firepakning mel, spør jeg og han gidder. Han gidder alltid.

Jeg er sånn småstolt av meg selv som husket på melet jeg glemte å skrive på handlelista. Jeg er en sånn som husker, sier jeg til meg selv med fast stemme.

Når vi parkerer utenfor neste butikk ser jeg plakaten: «Hvetemel 40,- for fire to-kilospakker». Næmmen se her er det tilbud på hvetemel, og vi som nettopp kjøpte like mye til 60,-, vi må ha mer! Mannen tenker sikker sitt, men samtykker så klart (den som tier samtykker).

Lokalkjent som jeg er på Meny kjører jeg strak linje mot hvetemelavdelingen og lasser på med to pakker av fire poser i hver. Jeg vurderer å kalle meg sterk, men innser før ordet kommer ut av han jeg elsker kunne gå glipp av ironien, så jeg lar det være med tanken.

Meltoppen

Meltoppen

Jeg vet det jo, egentlig, at det alltid er tilbud på hvetemel på denne tiden av året og jeg passer på å opplyse mannen om det. Jeg er ikke helt fjern, altså! Jeg husker da fra en november til den andre.

Og hver november fyller vi på med hvetemel til det holder til januar. Som ivrig bakefamilie forsvinner melpakkene fort og det er kjekt å få med de tilbudene vi oppdager.

Hver mandag sier rutinen at tilbudsavisa fra Obs skal gås gjennom. Hva som sviktet denne mandagen vet ikke jeg, men noe sviktet, for når jeg kommer hjem ser jeg tilbudsavisa:

4X2 kilo hvetemel 36,-

Jeg har sviktet som husmor, jeg har forlatt rutinen..

Jaja.. godt jeg ikke legger verdien min i mel!

  Lammelårtanker på

Facebook

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

4 comments on “Husmorsvikten

  1. Tante Pimpernell
    10. november 2015

    Dagens humoristiske oppkvikker, mel satire, hysterisk!!! Akkurat hva jeg behøvde på denne ellers så hysterisk bedrøvelig tirsdagen. Der lettet humøret et par hakk gitt!! Takker og bukker!!

    Likt av 1 person

  2. Refleksjon på livsvegen
    10. november 2015

    Så bra skreve! Eg handla 3 stk.🙂 Alt som skal bakast, ha-ha!

    God natt!

    Likt av 1 person

  3. Anja Elisabeth Holt
    12. november 2015

    Du er mer enn en melpose!

    Jeg ler med deg!

    Lik

  4. Kristine
    13. november 2015

    Hahaha… Nå må du ut IGJEN😉

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 10. november 2015 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , .
