Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Ungdomskriminell

Vi har ikke vært veldig nøye på utgangen og har heller aldri kontrollert hvilke venner han faktisk henger med der ute.

Altså, det er noe med ungdomstida som ikke skal reguleres for mye, men heller ikke for lite.

Litt vet jeg om hvem han henger med, det er to faste gjester på døra: Ei lita sosial jente og en litt mindre sosial gutt som egentlig bare sjekker ut tilgangen på mat. Greit nok. Vet hvor de bor og hvem som følger med og mer kan man vel ikke forvente.

Men så kommer det til et punkt der man bare MÅ engasjere seg mer, der en må forholde seg til andres fortellinger om hva han driver med. Selv om jeg har sett visse spor, også kalt bevis, for hvem han liker mindre og hvem som fortjener en kilevink, så har jeg ikke tatt det fullt på alvor.

Det var først etter tredje turen på legevakta at jeg begynte å bli en anelse mer bekymret.

Når jeg på legevakten møter på en dame som kan fortelle om svart pels mellom klørne, skader som kan få hvem som helst til å grine og en pus som nærmest forfølger den andre pusen, ja da er det på tide med handling. Action!

Med velregisserte utetider, der døgnet deles i to, har jeg håp om å reversere den svarte, svære pusen vår sitt nye rykte som trøbbelmaker i nabolaget.

Med skadefrie måndeder kan jeg kalle prosjektet en suksess.

Nå gjenstår det å se.

Etter to uker er jeg optimistisk.

~~

Andre med trøbbelmakere, med eller uten pels?

~Lik Lammelårtanker på Face ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

2 comments on “Ungdomskriminell

  1. Anja Elisabeth Holt
    24. november 2015

    Foreløpig lite trøbbel… har en 10- åring som raider kjøleskap, ellers lite å melde om!😉

    Lik

  2. Jane Wernersen
    24. november 2015

    Hmm, jeg begynner å lure på om det er JEG som er trøbbelmakeren i vår familie…

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 23. november 2015 av i Hverdagen med stikkord , , , , .
