Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Suksessdame med jordbærmilkshake

Jeg er ikke den som sliter ned gulvene på McDonalds, for å si det mildt, men akkurat jordbærmilkshaken deres, fysøren, den er god!

Jeg, som synes godt kosthold er uforenelig med Mc-mat mer enn en gang i uken, blir sjokkert når jeg leser at omsetningen deres for 2015 var på 27 millioner kroner – tjuesjumillioner!!

-og vet du hva? Det er bare på EN McDonalds! Det skremmer meg fordi det viser at folk ikke spiser der høyst en gang i uken, men temmelig ofte. Jeg gremmes over kroppene som altfor ofte fôres med sånt, virkelig ikke bra.

Men, selv om jeg rystes inn i margen av min Tante Sofie-ness, så er det likevel en bitteliten del av meg som er vanvittig imponert, for vet du hva (igjen!)? McDonalds på Fokserød, som ligger utenfor Sandefjord langs E-18, startet for ett år siden og drives av ei jente på 22 år og for meg blir det voldsomt æddabædda til disse gamlisene (jadda jeg vet jeg skyter meg selv i foten ved å kommentere alder) som har null tro på generasjonen under dem (men jeg har tro på unge folk, så da traff jeg ikke godt med skytingen, var bare et streifskudd).

Jeg synes det er så utrolig kult at jeg til og med velger å skrive et blogginnlegg om noe som høres ut som snikreklame (jeg skrev jo at jeg elsker jordbærmilkshaken, ikke sant), når jeg absolutt ikke oppfordrer noen til å spise Mc-mat og dette innlegget kan høres ut som om jeg anbefaler i vei.

Det eneste jeg anbefaler er å ha tro på unge ledere og ikke tro at alder er et suksesskriterie i seg selv, for det er det ikke.

Heia Shahsine Gjikolli!! Du er et forbilde for unge etablerere som ikke helt våger ta steget mot drømmen helt ut!

~~

Anbefalt innlegg

Christoffer Hovde – Vil du påvirke den neste generasjonen positivt, må du være forbilde

Artikkelen om Shahsine Gjikolli og McDonaldssuksessen blir antakelig lagt ut på Byavisas nettside etterhvert, tipper jeg.

 

~ Lammelårtanker på Face ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

One comment on “Suksessdame med jordbærmilkshake

  1. Tilbaketråkk: Etter en uke med mening.. | Lammelårtanker

Takk for at du legger igjen en kommentar!

