Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Etter en uke med mening..

Etter en uke med mye mening, er det godt å gjøre noe helt annet. Rett og slett la mening være mening og ta litt fri.

Det betyr jo ikke at jeg slutter å mene bare fordi det heter «helg», men jeg skal utsette å dyppe meningene i ord og dele de her.

 

I uken som gikk delte jeg tre meninger

Uten pupp ingen stemme – utnytter media klikksuksessen til avkledde samfunnsdebattanter?

Kjønnsdelt svøm er respekt – om å skille gutter og jenter i svømundervisningen. Handler det om å legge til rette for best mulige læringsforhold eller handler det om likestilling?

Suksessdame med jordbærmilkshake – min beundring for en dyktig ung leder, som jeg mener er et forbilde.

 

Nå er det pause.

Skapene er fulle av sukker og sjokolade, det er visst kraftig prisøkning på sånt i februar, så jeg føler meg veldig smart som sjopper mens det ennå er januar.

En tur på bibli0teket er noe av det beste jeg vet. Jeg er der så ofte at jeg er overbevist om at jeg trekker opp lånesnittet for kommunen. Det er nemlig på fire bøker eller noe sånt. Jeg låner langt mer enn det.

Her er dagens bunke

 

bibbfangst

Bibbfangst

Som du ser ligger det et par sakprosabøker der

Kjære Karoline, jeg er barnehagelæreren din av Eivor Evenrud

og

Motivasjon, mestring og medfølelse. Om å samtale med tenåringer. Skrevet av Mia Börjesson, som jeg faktisk har kommet over og nevnt her før, bare ikke lest før nå.

Se ikke bort fra at begge bøkene blir blogget om etterhvert!

.. men først er det skjønnlitteratur .. og restene av Morgenbladet..

God helg!

Har du hamstret sukker og sjokolade?

~ Lammelårtanker på Face, lik gjerne! ~

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

4 comments on “Etter en uke med mening..

  1. Irene
    30. januar 2016

    Nei, søren! Det har jeg glemt! Jaja, kanskje like greit: jeg har en bunad jeg skal inn i i mai…

    Lik

  2. Refleksjon på livsvegen
    31. januar 2016

    Ups! Det gløymde eg. Februar kjem litt brått på. Men problemet er at det ein hamstre plutselig er vekk…
    Er spent på boka Kjære Karoline. Så flott om du blogger om den etterpå.

    Vonar din søndag er fin.
    Her snør det, tiddeli bom og hutte meg tu!

    Lik

    • Anne-Helene
      31. januar 2016

      Oi, snø! Her er det fem pluss i dag.

      Jeg drikker julete og da passer det best med hvite fnugg..

      God uke!

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 30. januar 2016 av i Hverdagen med stikkord , , .
