Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Sosial hvor?

Nå er det så lenge siden jeg har snakket med dere at jeg nesten savner det. Eller: Jeg savner det!

Det har blitt mange meninger i det siste.

Og noe av det jeg mener er at vi som foreldre må følge med på hva som rører seg i sosiale medier. Ikke at jeg har noe særlig tro på at vi kan følge med på hva ungene våre gjør på nett, til det er innstillingsmulighetene altfor mange, men at vi kan forstå hva blogg er ved selv å blogge, ja det er vel åpenbart? Og sånn er det med andre sosiale nettsteder også; bare ved å bruke selv kan vi forstå.

Uansett, jeg er ikke så voldsomt sosial, men er innom disse stedene med ujevne mellomrom

Facebook – her har jeg bloggsider og min private side

Twitter – der er jeg joajodu, følg gjerne!

.. og så er jeg innom bloggene mine, men det sier seg jo selv.

 

Jeg tror liksom at jeg burde være på

SnapChat

og

Instagram

 

-litt for å forstå greia, bare.

Jeg bruker Twitter til å dele enkelte blogginnlegg og for å få interessante lenker fra de jeg følger. Når jeg har overskudd til det (eller tror jeg har overskudd..) bruker jeg å debattere der. Det er spennende fordi jeg får kontakt med folk jeg ikke treffer andre steder.

Facebook bruker jeg bare til å dele lenker jeg synes er interessante og til egenskrevne innlegg. Ja, og så har jeg en bloggruppe som heter Samfunnspraten, som er for innlegg om samfunn, kultur og kommunikasjon – bli gjerne med!

 

Jeg prøver å ikke gjøre nettet til en må-greie, men det skjer noen ganger likevel, for en trenger jo å treffe folk og se hva som rører seg, eller hur? Og da er det lett å bli fanget og kjenne på at en må følge opp.

 

Hvilke sosiale nettsteder er du på?

Hvordan bruker du stedene og føler du at du må, men så blir det bare masete?

Burde jeg være på Insta og Snap?

 

I dag er det fredag, så

God helg!!

 

.. og du er selvsagt hjertelig velkommen til å like Lammelårtanker på Facebook og dele innleggene mine, men det visste du vel fra før.

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

4 comments on “Sosial hvor?

  1. Irene
    11. mars 2016

    Jeg er på Facebook, Instagram og Snap. Twitter har jeg latt være fordi jeg ikke «trenger» å være overalt.🙂
    Snap er litt morsomt fordi det ikke er varig. Ser jeg noe morsomt eller rart, så kan jeg sende det til de jeg ønsker å dele det med. Instagram er jeg med på fordi jeg liker å å ta bilder og synes det er gøy å dele dem med andre. Facebook er jeg ofte/mye innom, men jeg er ikke så ekstremt aktiv. Det er nok det likevel det som tar mest tid og oppmerksomhet.

    Lik

    • Anne-Helene
      11. mars 2016

      Gøy å høre hvor du er og hva du gjør der, Irene.

      God helg!

      Lik

  2. John Olav Ytreland
    13. mars 2016

    Jeg er generelt lite sosial fordi det bare innebærer mer stress, og har heller ikke vært så aktiv på facebook som tidligere. Det er jo det å være sosial og pleie vennskap som er krevende. Jeg skriver på bloggen, mye fordi det er terapeutisk.

    Lik

    • Anne-Helene
      13. mars 2016

      Skjønner greia med at det er strevsomt å holde kontakten, men så kan det vel bli et dilemma med en gjerne vil beholde vennskap også?

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 11. mars 2016 av i Blogg og kommunikasjon med stikkord , , , , .
