Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Mot sommeren

Jeg er ikke sikker på når jeg hadde min første sommerjobb, en sånn som andre betalte meg for å gjøre.

Det jeg er ganske sikker på er at det lønner seg å være tidlig ute dersom man vil spandere litt av sommeren på å tjene egne penger.

Fortsatt er det mulig å bli millionær på egne evner, spør bare Kygo (vel, det er noe jeg har forestilt meg, men med nærmere undersøkelse viser det seg at jeg tar fullstendig feil). Uansett; selv om det er mulig å tjene en drøss, så er det ikke helt vanlig, ikke noe man kan regne med liksom – iallfall ikke i løpet av et par, tre sommermåneder.

Så hva gjør man da, som 12-13 åring som vil tjene kronene sine, som ikke har foreldre som kan tilby sommerjobb gjennom egen jobb?

Hva gjør 12-13 åringen som ikke tjener nok, som ikke fyller dager nok på mamma og pappas hjemmejobber med gressklipping og maling av yttervegg?

Hvilke muligheter fins i dag, vet du?

Da vil jeg gjerne høre fra deg.

Fortell meg gjerne hva slags lønn barn i den aldersgruppen har krav på og hva slags type arbeid de har lov til å gjøre, arbeidsmiljølovmessig.

Fortell meg gjerne dine erfaringer med barn og jobb: Hva kan man forvente og hva bør man vurdere?

 

Hvor gammel var du i din første sommerjobb?

 

 

~ Lammelårtanker på Face ~

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

One comment on “Mot sommeren

  1. Anja Elisabeth Holt
    16. mars 2016

    Jeg er også der hvor jeg trenger disse tipsene…..

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 15. mars 2016 av i Hverdagen med stikkord , , .
