Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Med lim i baken i påska

Jeg ser at en del har klikket seg inn på

Dette kan du gjøre i påsken sammen med barna

som jeg skrev i 2011 (ja, jeg har blogget lenge!).

Mulig at du får noen gode idéer av å lese det, men om du ikke får det, så lever jeg fint med det.

I år vil jeg si

Du trenger ikke reise noe sted!

Det er faktisk helt ok om du vil bli hjemme.

Jeg må bare si det, for det virker jo som om folk tror de må reise vekk i hver ferie.

Spør du meg er det å komme seg ut av stua i seg sjøl en høytidsstund. En må vel være innsmurt med superlim i baken sjøl for virkelig å forstå hvor lite selvfølgelig det er for enkelte å ikke kunne farte rundt omkring.

Det å bare gå ut av stua, ut av huset og gjøre det en gidder å gjøre, vel det er ganske stort for enkelte. Det er unntak og ikke hverdag. Det er rett og slett en høytidsstund!

Sjøl har jeg store forhåpninger om å kunne dra på besøk til en venninne og forøvrig være sånn noenlunde snill og grei og oppmerksom.

Og lese et par eller fire av disse

Påskegodt

Påskegodt!

Flere blogginnlegg kommer kanskje.

Har du planer?

~ Lik lammelårtanker på Facebook ~

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

5 comments on “Med lim i baken i påska

  1. Heidi
    21. mars 2016

    Det var litt av en bunke. Jeg har bare lest Olive, men den er god.

    Lik

    • Anne-Helene
      21. mars 2016

      Å, den gleder jeg meg til å lese!

      Må innrømme at det er en uke siden jeg tok bildet, så jeg har lest «Mandeltreet», «Manhattan Skyline» og «Så jeg ikke går meg vill» siden da og så holder jeg på med «Bokhandlere i Kabul» nå.

      Har et par bøker jeg venter på, som er fjernlånt, og gleder meg som om det er venner som ventes på besøk!

      #elskerbiblioteketmitt #lesmer

      Lik

      • Heidi
        22. mars 2016

        Herlighet, så fort du leser!

        Lik

  2. gamle ugle
    22. mars 2016

    Ser at det er tre bøker her jeg har lest; Modiano, Hill og Alvarez. Alle kan anbefales.
    I tillegg kan jeg anbefale Jeanette Wintersons selvbiografi «Hvorfor være lykkelig når du kan være normal?» Leste den nettopp og ble oppslukt. Samme tema som «Ikke bare appelsiner» som jeg har sett som tv-serie.
    God bokpåske til deg.

    Lik

    • Anne-Helene
      22. mars 2016

      «Hvorfor være lykkelig..» var på mammutsalget i år, så jeg lånte den på biblioteket (ja, det er kjempelogisk!), likte den. Samtidig ble jeg nysgjerrig på denne appelsinboka, så derfor lånte jeg den sist jeg var på bibba. Leser den nå.

      Veldig interessant å se sammenhenger med Seierstad-boka og tidligere med «Farvel til Eddy Bellegueule», for selv om det er snakk om forskjellige samfunn, så er det utrolig mye likt.

      God påske til deg også!! Fint å se deg her igjen.

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 21. mars 2016 av i Hverdagen med stikkord , , , , , .
