Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Kulegrill mot min vilje

Jeg er ikke blant dem som synes man må ha så veldig mye ting, og enda mindre det alle andre har.

Grill, for eksempel, er det noe man må ha? Noen vil si ja, selvsagt må vi ha grill – gassgrill med lange armer, klart det!

Jeg synes ikke det.

Ikke er det nødvendig med fancy sofa på terrassen heller. Trappa duger i massevis. Terrassebordene med liggeunderlag og puter – helt supert! Rare mennesker som absolutt må sitte på stol, får en kjøkkenstol, vær så god!

Og sånn har jeg holdt på, utsatt og sagt nei. Ment at det var unødvendig med ting, liker rene overflater best.

Lite fancy, men veldig nyttig

Lite fancy, men veldig nyttig!

Men så skjedde det at det ble grill, ikke en sånn svær greie, men god og gammaldags kulegrill – mot min vilje.

Og så skjedde det bare at det ble sofa, utesofa fra gartneri – fordi det er så pes å saumfare Finn og loppemarked.

Prinsippfast som jeg kan være nektet jeg selvsagt å ta begge deler i bruk – særlig!

2015-10-18 14.49.26

Nå er det er gått et år og den som har sittet mest i sofaen skal jeg ikke nevne med navn, men hun er bestandig nær meg..

~ Lik Lammelårtanker på Facebook ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

6 comments on “Kulegrill mot min vilje

  1. monika
    14. juni 2016

    vi har gass grill vi – veldig fornøyd med den😉

    Lik

  2. Anja Elisabeth Holt
    15. juni 2016

    Hahaha, kjenner meg litt igjen. Dog har jeg paller og ikke så fin sofa. Men jeg elsker den…. og kulegrillen min!

    Lik

  3. Siri
    15. juni 2016

    Jeg tviholdt på kulegrillen lenge. Syntes ikke vi behøvde gassgrill. Gass har vi på kjøkkenet. Men far syntes det ble mye pes og lot meg tro at det ble mye mer grilling med gass og tegnet vakre bilder av sene sommerkvelder på terrassen. Hvor vi har møbler og sånt.
    Så vi har gassgrill. Og sitter inne. For det er visst selve flytting av matsted som er pes. Ikke kølet…

    Lik

    • Anne-Helene
      15. juni 2016

      Det har du helt rett i, det er bytte av matsted som er saken! Sjøl kjenner jeg en veldig godt som drømmer om utekjøkken, og jeg er helt enig: Det ser fantastisk ut! Men jeg tenker det blir med drømmen.

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 14. juni 2016 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , .
