Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Lykken er..

.. alltid nær!

For det handler om hva du føler og hvordan du reagerer på det som er og det som skjer.

Min lille lykkeliste er såher

~ Tannlegebesøk og null hull

~ Kunne lage meg en kopp te når det passer meg, uten hjelp

~ Kjøpe urter på nærmeste gartneri

~ Sitte ute og ha regnbuen rett fremfor meg

~ Vite at snart koster ikke jordbærene 70 kroner kurven lenger

~ Nye klær

~ Tanken på lista jeg skal skrive over kvinnelige nobelsprisvinnere i litteratur – og at jeg kan lese akkurat det jeg vil!

~ Tanken på tiden jeg skal bruke med mine kjære, mer og mer

~ Kokoskaka som ble mislykka første gang, men som skal bli vellykka neste gang

~ Planene for sommerferien med gutta boys

Et sted under regnbuen

Et sted under regnbuen

.. og så fylles jeg opp når jeg hører på Marte Wulff sin musikk – hun er viktig!

 

Hvordan ser din lykkeliste ut?

~ Lammelårtanker på Facebook ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

3 comments on “Lykken er..

  1. terjebjornstad
    25. juni 2016

    Vi har så lett for å fokusere på hendelser som ligger langt frem i tid og sted, mens lykken er rett foran oss her og nå, – så nær at vi lett overser den i det daglige maset.

    Lykke til med kokoskaka!

    Lik

    • Anne-Helene
      25. juni 2016

      Det er fascinerende hvor vanskelig det er å få øye på hvor lykken er. Lurer på hva som sperrer utsikten?

      Lik

  2. Refleksjon på livsvegen
    25. juni 2016

    Nydeleg skreve!

    klem

    Likt av 1 person

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 24. juni 2016 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , .
