Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Det har du sagt før!

Mormor klager og klager, påstår hun, men jeg vet ikke helt om jeg er enig. Nå har hun i tillegg begynt å telle knappene, som visstnok er mange. Mormor sier hun sier ting igjen – og igjen. Kanskje er vi dårlige til å lytte, kanskje reagerer vi langsomt?

Jeg vet ikke.

Men jeg kjenner meg igjen.

Jeg har blogget like lenge som mormor, tror jeg, og det er ikke fritt for at gjentakelsene er blitt mange, men er det ikke slik det er da? Samfunnet er ikke endret på et par, tre år, eller fem. Noen endringer ser vi, små tendenser til at ting går i den retningen vi vil, men ofte det motsatte.

Igjen vekkes engasjementet og igjen tastes det. Gode ting kan ikke gjentas for ofte, sies det, men er det sant? Et budskap må gjentas tre ganger for å synke inn, sier kommunikasjonsfolkane, men blir det ikke kjedelig da?

Når engasjementet for de samme tingene vekkes igjen og igjen, blir det kanskje stakato, eller kanskje ses det samme i nye perspektiver. Om nye sider av gamle saker oppdages er det kanskje ikke så dumt å skrive om den igjen og igjen?

Jeg har en del ganger stanset meg selv i å skrive en ny tekst, fordi jeg har tenkt at det er blitt sagt før, at det er kjedelig og tungt. Andre ganger driter jeg i det og andre ganger igjen har jeg glemt at jeg har skrevet om det før, så publiseres en ny tekst.

Det jeg lurer på nå (særlig etter den fine dialogen i forrige innlegg) er om du synes det blir for mye gjentakelser i bloggen? Er det for stillestående her? Er det noe som gjør at du ikke leser så ofte som før, noe som vil gjøre deg mer nysgjerrig på flere innlegg?

Blogging blir ganske ensomt og taust, føler jeg, min stemme klinger i et tomt rom. Noen ord fra deg hadde vært supert og veldig motiverende!

Noe pent å se på

Noe pent å se på!

Hører jeg fra deg?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

7 comments on “Det har du sagt før!

  1. Mormor
    6. juli 2016

    Slik blir det etter en tid, tror jeg. Vi brenner for noe og når vi har gjentatt opptenningsforsøkene i noen år, blir det litt ordtretthet.
    Så skjer et eller annet og så er det på’n igjen.
    Pass på deg selv.
    Klem😉

    Lik

  2. Abelone
    6. juli 2016

    Nei, jeg synes ikke det er for mye gjentakelser i her. Jeg tror nok kanskje vi selv husker tekstene våre bedre enn våre besøkende, så selv om vi har sagt det før kan det gjerne gjentas. Nye innlegg når også nye lesere og dermed blir diskusjonen annerledes også siden de kanskje har helt andre innspill.

    Lik

    • Anne-Helene
      6. juli 2016

      Det var godt å høre, Abelone! Takk for at du svarte.

      Lik

  3. Kristine
    7. juli 2016

    Absolutt ikke. Her er det stor – og fin – variasjon🙂

    Lik

  4. Anja Elisabeth Holt
    7. juli 2016

    Jeg vil bare si DITTO til Abelone sitt innlegg, et tema kan også ha flere vinkler!

    Likt av 1 person

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 6. juli 2016 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , .
