Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Eng i hagen, nei?

Er det ikke utrolig at folk får seg til å kommentere gresslengden hos naboen?

Sjekk han her

Uten eng, ikke noe bilde

Uten eng, ikke noe bilde

Nydelig pus, ikke sant?

Og sjekk dette her

Eng

Eng

Uten enga hadde ikke biene fått mat, ikke humlene heller.

Og gud, så kjedelig det er med folk som nærmest truer gresset opp slik at de kan kjøre tur med klipperen igjen!

~~

Har du opplevd å bli fortalt hvor langt gresset får være? Liker du eng eller femten millimeter gress best?

For et par år siden skrev jeg noe om humler og hva de liker best, les gjerne.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

4 comments on “Eng i hagen, nei?

  1. Irene
    7. juli 2016

    Jeg har heldigvis aldri blitt fortalt hvor langt gresset i min hage skal eller bør være. Den siste drøye uka ble det av ulike grunner ikke klippet noe gress i hagen. Det resulterte i en hvitkløvereng som humlene har storkost seg i. Nå er det imidlertid nyklipt og sånn som jeg egentlig liker å ha det som jeg definerer som plen. Men hvis man har litt stor hage, så synes jeg det er fint med eng på en del av tomta.🙂 Jeg er også ganske opptatt av at humlene skal ha et sted hvor de kan være.

    Lik

    • Anne-Helene
      7. juli 2016

      En skal være snill med humler! De er veldig glade i oregano – gratis tips!

      Lik

  2. Anja Elisabeth Holt
    8. juli 2016

    Jeg har ingen egen hage. Men jeg har en liten plen husier passer på. Den er akkurat passe stor. Og den klippes ikke hysterisk. Den er grønn og myk under føttene. Jeg liker forøvrig eng!

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 7. juli 2016 av i Høytid og ferier med stikkord , , , , , .
