Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Juli en gang til?

Juli henger igjen og jeg vet det vil vare noen dager til, så kommer august med et kakk i huet og ordet som starter med en – s – finnes i alles munner.

Juli varer så lenge ingen forteller at måneden starter med en – a – og jeg liker det sånn.

Jeg liker å kunne være på det stedet jeg trives best og tenke at jeg snart ser mine kjære igjen.

Jeg liker å surre rundt og være fritatt fra alle krav om effektivitet.

Jeg liker å ikke ha en kjeller full av ting som skal ryddes – i år også.

Jeg liker å rusle rundt i høye støvler og plukke stikkelsbær.

Jeg liker å stikke nakne ben i høye støvler på vei til do, svisjsvisj gjennom litt fuktig og høyt gress.

Jeg liker tiden som ikke har klokke, som bare er.

Jeg liker lyden av svaner som lander på vannet.

Jeg liker lyden av båt, med eller uten motor, og stemmer som tror de prater lavt men i virkeligheten kaster alle ordene opp til meg der jeg er.

Jeg liker juli, også når kalenderen viser august. Det har liksom ikke noe å si.

Juli er juli. Resten er bagateller.

Fortsatt god sommer til deg!

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 2. august 2016 av i Hverdagen med stikkord , , .
