Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Jeg vil være kjendis!

Jeg er med i mange bloggdelingsgrupper på Facebook, og jeg må si at det er ganske…  interessant, å se alle disse jentene og guttene på maks 22 som higer etter kjendisstatus, etter å være et forbilde, etter å være en inspirasjon, etter å være populær. For ikke å glemme: Å være modell.

Selv triste nyheter og vanskelige dager preget av angstanfall skal illustreres med kamera på snei og en litt trist trutmunn, bar mage og skittentøy på gulvet.

Jeg skjønner meg ikke på denne konstante selveksponeringen, på hvorfor alt skal synliggjøres, hva de vil oppnå med det. Og denne opphøyde kjendisstatusen, bare fordi man har blottlagt seg selv for lenge, hva er det?! Hva skal de bruke statusen til?

Hva med å komme med noe opplysende, noe som fôrer hjernen i stedet for å tappe den? Hva med å leve litt udokumentert og blogge når potten er full igjen?

«Privatliv» er fremmedord, la oss ta det tilbake!

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

2 comments on “Jeg vil være kjendis!

  1. Anja Elisabeth Holt
    15. september 2016

    Spør du meg så spør jeg deg, kanskje de vil vise litt dybde? At de «bare er mennesker de også selv om de er vakre» eller noe?

    Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 14. september 2016 av i Med sløvt blikk på verden med stikkord , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

