Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Unormal kvinne

Jeg som så lett blir kald, helt uavhengig av temperaturen. Jeg som har tid nok. Jeg som.. ja, der forsvant den siste «jeg-som», men altså jeg burde jo gjøre som alle andre kvinner på 40+ gjør, nemlig å strikke!

Jeg trives best i ull sånn ti måneder av året og burde jo kunne strikke mine egne produkter. Sånt er bare logisk for folk i min situasjon. Det er det internett forteller meg.

Men jeg er en unormal kvinne, jeg strikker ikke, og sånn er det med den saken.

På oppdrag fra datteren

På oppdrag fra datteren

~~

Den saklige utgaven av innlegget er at stadig flere strikker og lager sine egne produkter, særlig yngre kvinner, forteller NTB til Aftenposten (22.9). Faktisk er det hele 43 prosent som gjør det, et høyt tall som overrasker meg. At bare fire prosent av mennene gjør det samme, overrasker imidlertid ikke.

Det er ingen status i det en kvinne gjør.

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

5 comments on “Unormal kvinne

  1. monika
    24. september 2016

    ja denne artikkelen las eg og — og eg smilte og tenkte så koselig😉

    ser jo mange unge som har starta å strikke og det er jo artig …
    Eg har strikka siden eg var ung taus – ogeg elsker det – tråd pinner er med overalt. og akkurat no er eg på sokke kjøret

    smil fra ho monika

    ps. eg ogsås fryser lett og har ullsokker hele tiden – hele året😉

    Lik

    • Anne-Helene
      24. september 2016

      Takk for at du tok turen innom med en kommentar, monika!

      Ja, det er bra at unge folk holder håndverktradisjonene ved like.

      Lik

  2. Anja Elisabeth Holt
    26. september 2016

    Jeg har strikket en genser. Jeg har bevist at selv idioter kan strikke. Poenget mitt er formidlet og pinnene gitt bort.😉 Men jeg elsker ull og skulle ønske jeg likte det.

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 23. september 2016 av i Likestilling med stikkord , , , .
