Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

God tradisjon

Selv om jeg ikke er helt stø på engelsk er det noe med overskriften som får frem melodien i holdet mitt. Du som er cirka like gammel som meg eller som har foreldre som er det husker sikkert Tanita Tikaram sin sang Good Tradition?

Iallfall, det jeg skulle skrive er om noe helt annet enn musikk.

Skolen sønnen min går på har som tradisjon å be det midterste klassetrinnet om å være bøssebærere for Tv-aksjonen. Det synes jeg er smart, for så blir det en positiv gruppedynamikk som insprerer flere til å gjøre det samme, ser jeg for meg. Og er man riktig heldig så blir det en tradisjon som blir personlig etterhvert.

Jeg liker skoler som så direkte tar samfunnsansvar, utenfor de lovpålagte pliktene opplæringsloven krever!

Sjøl har jeg aldri vært bøssebærer, men jeg sørger alltid for å ha noen kroner å fylle bøssa med. Det skal jeg i år også. Det er noe å huske på, siden mange av oss har sluttet å dra på kontanter.

Mai, som er blogger, oppfordret meg til å skrive om dette (noe jeg uansett gjør hver oktober) og jeg oppfordrer deg som privatperson til å ta ut kontanter til 23.oktober (neste søndag), til å stille som bøssebærer eller på andre måter å bidra til Tv-aksjonen (jeg vet at ikke alle har råd!).

Du kan for eksempel bidra ved å dele dette innlegget eller skrive om tv-aksjonen selv. Det koster ingenting.

Les deg gjerne opp på rodekors.no   Det kan være kjekt med litt fakta innabords!

Tv-aksjonen 23.oktober 2016

Tv-aksjonen 23.oktober 2016

 

Bildet er brukt med tillatelse fra Røde Kors

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

3 comments on “God tradisjon

  1. Tilbaketråkk: Bli med på årets viktigste søndagstur!

  2. hl
    14. oktober 2016

    Dette er en flott tradisjon og jeg prioriterer den personlig om jeg skla rangere innsamlinger. Flott at du skriver om den. Jeg kan gi via SMS selv om ingen kommer og samler inn hos meg. Takk for at du minnet meg på den!

    Lik

  3. Tone
    15. oktober 2016

    Takk for påminnelsen:) Har en liten krukke hvor jeg alltid har litt mynter..til dette og annet..mange bekker små..

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

