Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Glad mus

Denne tiden er vakker for noen og tung for andre. Sjøl kan jeg kjenne litt på begge deler. Uten tvil er høsten vakker, med farger som varmer. Løv er ennå både på trærne og på bakken og denne oppe og nede-kombinasjonen rører meg, på et vis.

Gresset blir så grønt når regnet faller, en siste rest av det som var, denne sommeren som ikke kommer igjen, men det kommer en ny!

Denne tiden er god, men minner om at lysets timer blir færre og brått er vi nede i tja.. mørkt blir det snart klokken fire.

Lyset i løvet er som om solen er trukket ned til oss, det er kanskje det jeg liker så godt med de gule bøkekronene.

Det er kanskje også derfor jeg fortsatt sjarmeres av denne lille musa som er så trist, som ikke vil noen ting, men som likevel blir lokket utpå uten at hun skjønner hvordan det skjedde.

Jeg skrev om henne i fjor,

Trist mus, glad mus

Vet ikke om du leste det, men klikk deg gjerne inn. Det er altså et boktips.

Jeg tenker hver dag at jeg må se etter, jeg må plukke løv som er rødt, løv som er gult, jeg må ta fargene inn, jeg må ta vare på lyset, for dette fravær av lys kan fort bevege seg innover dersom jeg ikke er god nok på å bygge gjerder.

Det handler kanskje om helse, men mest vil jeg si at det handler om trivsel, og trivselen kan ingen plante i meg, den må jeg skape og vedlikeholde selv. Derfor tenker jeg også fremover, derfor insisterer jeg på å putte løk i jorden slik at høye, fine røde tulipaner kan feire våren om noen måneder. Når løkene dekkes av jorden, trekker jeg linjer herfra og frem, da stopper ikke dagene når lyset forsvinner, da er noe mer i vente, der fremme.

Høst

Høst!

Ønsker deg en flott høst, for ja: det er fortsatt en høstmåned igjen – november, men først restene av oktober!

~ Lammelårtanker på Facebook ~

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

One comment on “Glad mus

  1. Anja Elisabeth Holt
    21. oktober 2016

    Jeg hadde en nydelig høstdag i går med sol i både hjerte og sinn. Den skal jeg leve på nå som jeg går ut i grå kveld med regn i lufta. Hver årstid, sin sjarm. ❤ God helg!

    Likt av 1 person

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 20. oktober 2016 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

