Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Konfliktsky

Det hender jeg kommer over utsagt jeg er dypt uenig i.

Det hender jeg sier hva jeg mener.

Det hender oftere at jeg ikke gjør det.

Er jeg feig?

~~

Burde jeg ikke, som engasjert samfunnsborger, si hva jeg mener og si i mot når noen drar andres motiver i tvil? Når noen ønsker å skade og nedverdige? Når noen presenterer synsing som fakta?

Jeg burde kanskje det. Og jeg er ikke av den konfliktsky sorten.

Men når jeg starter noe, følger jeg opp. Når jeg mener noe må jeg står for det gjennom motstanden jeg får, hvis jeg får den – og forsvare det jeg mener. Og jeg må ha tid til det.

Det koster å mene, tid om ikke annet.

Og den tiden har jeg ikke alltid.

Kanskje det er derfor jeg holder igjen.

 

 

Kanskje det er derfor folk boltrer seg fritt?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

2 comments on “Konfliktsky

  1. Nann Karin
    14. november 2016

    du har ikke tiden og jeg mangler energien🙂 Men jeg har blitt mer laber med årene også. Jeg har alltid ment og vært vant til å bryne meninger hjemme. Men, noe har skjedd…
    Ha gode dager

    Lik

    • Anne-Helene
      14. november 2016

      Tid og energi henger sammen for min del. Så når jeg sier at jeg ikke har tid nok, så handler det mest om at jeg bruker lang tid på det jeg gjør fordi energien ikke er på normalt nivå.

      Jeg har nok blitt mer vurderende og streng på hva jeg bruker energi på..

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

