Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Gratulerer Sylvi!

Jeg synes det er litt kult at Sylvi Listhaug har fått seg blogg, og det en wordpress-blogg. Nå er vi nesten naboer!

Nå kan vi skravle og henge med hverandre, diskutere tweens og debattere gratis tøybleier i miljøvennlighetens navn. For jeg regner med at Sylvi kommer til å velge riktige bleier; det handler om image, vet du.

Jeg flirer litt og er litt misunnelig når hun slår alle salgsrekorder jeg ikke en gang gidder å drømme om, når det kommer til bloggsuksess på første innlegg, men så er det ikke alle forunt å bli kringkastet i det ganske land bare for et innlegg hvem som helst kunne skrevet.

Og det er vel også poenget at det ikke er likegyldig hvem som har skrevet hva. Hvis jeg gnåler om feministeliten, bryr få seg og ingen lar seg provosere lenger. Ikke det, jeg tilhørte kanskje feministene, vil noen kanskje si.

Nå er det Sylvi som får gjennomgå, og visste hun det ikke? Joda, klart hun visste det ville bli trøbbel, men trøbbel og kjeft er jo energi og ren motivasjon. Sånt vil vi ha mer av. Det er gøy, ikke sant Sylvi!

Jeg kjenner Sylvi litt, liker henne, ja altså ikke fordi vi deler standpunkt, for det gjør vi ikke, men jeg kjenner meg litt igjen i henne, på den rett frem-måten å være på, den som ikke lar seg stanse av motstand. Jeg liker deg, Sylvi, fordi du er tydelig og tydelighet er trygt på sitt vis. Da vet man hva man får.

Jeg liker at Sylvi har laget seg blogg, det er spennende å se en toppolitiker på en ny arena og jeg må si at hun mestrer sjangeren godt, til nybegynner å være. Det er dessuten et smart trekk, en genial måte å få oppmerksomhet på. Denne personlige tilnærmingen, uten tanke for hvilken posisjon man har, hvilken makt man har, og så likevel være en slags privatperson som mener ting litt sånn uhøytidelig og uten å tenke konsekvenser av standpunkt og blind for sammenhenger. Det har sin egen sjarm.

Nå skal jeg ikke gjøre dette langt og vanskelig. Jeg vil bare ønske Sylvi Listhaug lykke til som (mamma)blogger, velkommen som wordpress-blogger og velkommen innom lammelårtanker. Jeg tror vi har mye interessant å snakke om!

 

Velkommen!

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

2 comments on “Gratulerer Sylvi!

  1. louiseslilleverden
    18. november 2016

    Koselig da! Skulle tatt en kaffe med ho Sylvi og diskutert ett og annet dere to🙂

    Lik

    • Anne-Helene
      19. november 2016

      Ja, for ærlig talt jeg synes det hadde vært litt stas.🙂

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 18. november 2016 av i Hverdagen med stikkord , , , , , , , , .
