Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Et rykk av husmor’isme

Ikke vet jeg hva du gjør med avisene du har lest, hva gjør du egentlig? Kaster du dem bare i papirinnsamlingen? Eller bruker du dem som underlag for matskåla til katten? Du fyrer vel ikke med avis?? Det er farlig, det!

Kanskje er du av det miljøvennlige slaget som sparer på aviser for å bruke dem som innpakningspapir? Eller kanskje lider familien av samlemanien din slik at du har komplette stabler av aviser for flere år?

Sjøl tar jeg en titt i papirsøppelbøtta når en vind av effektivitet blåser over meg; når jeg får et rykk av husmor’isme over meg. Jeg lærte en gang at nal er unødvendig ved vindusvask, det eneste man trenger er avispapir.

Det har lenge fungert strålende, men her en dag da jeg virkelig dyrket husmor’ismen min var det ikke så lett likevel. De våte vinduene ville ikke tørke, så jeg måtte ta i bruk Klassekampen etter at Aftenposten ikke var god nok. Det ble ganske mange hauger av krøllede nyheter, for å si det sånn. Etterpå var jeg imidlertid strålende fornøyd og sørget for at alle fikk det gnidd inn – skikkelig! Var ikke vinduene blanke, vel?

Jeg hadde ordentlig flaks, for bare kort tid etter stoler og bøtter og meg var ryddet inn, begynte det å regne. Dét kaller jeg lykke og hell!

Aftenposten - godt for så mangt!

Aftenposten – godt for så mangt!

Hvordan vasker du vinduene?

Hva gjør du med gamle aviser?

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

7 comments on “Et rykk av husmor’isme

  1. Anja Elisabeth Holt
    23. november 2016

    Jeg bruker en våt mikrofiberklut og vann, tørker av med en tørr mikrofiberklut. Før ringte jeg Irina…..

    Lik

  2. terjebjornstad
    23. november 2016

    Vindusvasken går som en lek med Kärcher Vindusvasker. Gamle aviser? Trodde det bare var «gamliser» som leser aviser av papir🙂

    Lik

  3. Abelone
    24. november 2016

    Jeg har også vindusvasker. Skikkelig gøy å støvsuge vinduene! (Bare litt problem med de skikkelig store da, der rekker jeg ikke opp). Vi har ikke aviser hjemme hos oss, så det hender jeg må kjøpe avis for å få vasket glasset i peisen. Var ikke klar over at man kunne bruke aviser til å tørke vinduer med, men dine ser jammen fine og blanke ut.

    Lik

    • Anne-Helene
      24. november 2016

      De ser superblanke ut! I en viss vinkel avsløres likevel visse uklarheter, men det skyldes nok heller meg enn avisene og kanskje var det for kaldt? Vurderer å vaske med vindusspylervæske neste gang!

      Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

