Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Tom mage og opphøgde trær

Det begynner å bli lenge siden jeg hadde kul på magen, du vet den der som bare vokser og vokser seg ut av jakka; den som ender med skrik og færre kilo på kroppen og flere på armen.

Nå er magen tom og jeg tenker litt på opphøgde trær.

Da mine barn var små fantes det ingen informasjon på nett om barnevennlige spisesteder og sånt. Da var det papir på helsestasjonen som gjaldt, du vet sånn opphøgde trær skviset sammen til en flat sak med trykksverte på? Sånne hang på tavler og stolper, så trillet vi forbi og sugde til oss informasjonen, lagret den i hjernecellene og trillet videre. Det var den gangen vi husket ting, der vi ikke googlet ting. Skjønner?

Nå derimot, trenger vi Nellybelly som veileder! Eller et annet nettsted, da. Det jo ingen som husker ting lenger, alt skal klikkes frem fra skjerm.

For noen uker siden tok gründeren bak nyoppstartede Nellybelly.no, kontakt med meg. Hun minnet meg på hva jeg skrev om for et par, tre år siden og mente at noen av blogginnleggene mine kunne passe inn i deres konsept. Jeg var ikke direkte uenig, så nå har jeg gitt bort noen innlegg til nettstedet. Ikke at det betyr noe for deg som leser, jeg ville bare nevne det.. Nellybelly.no er altså en veileder for småbarnsforeldre for å finne kaféer og aktiviteter og annet som har en barnevennlig profil, en god idé, spør du meg.

Lammelårtanker skal fortsatt være en ikke-kommersiell og uavhengig blogg, altså, ingen fare med det! Samarbeidet med Nellybelly endrer ingenting her inne.

 

Ps! Jeg ser ikke bort fra at magen blir stor og rund igjen, det er snart desember. Muligens ender det med skrik også, men neppe tre kilo på armen.

~~

Har det noe å si for deg om en blogg er kommersiell (i tilfelle: hvordan)?

Hvor gammelt er ditt yngste barn?

Googler du svar i stedet for å tenke etter?

Innleggene som er delt på Nellybelly finner du under denne teksten

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

2 comments on “Tom mage og opphøgde trær

  1. Anja Elisabeth Holt
    24. november 2016

    Jeg har snart en app for alt, føler jeg…. jeg har dog endret en ting. Jeg har skrudd av varslinger og lyder. For selv om jeg ikke sjekker, så blir jeg irriterende nysgjerrig på hva som foregår på f.eks telefonen.

    Men Storytel, den er jeg oppriktig glad i.

    Gratulerer med republisering!

    Lik

    • Anne-Helene
      24. november 2016

      Jeg får bare lyd når det kommer sms, noe som er helt passelig for meg! Har ikke tilgang på Facebook heller via mobil, kjempedeilig. Jeg har fått det for meg at jeg skal bestemme over egen tid, nemlig.

      Likt av 1 person

Takk for at du legger igjen en kommentar!

