Lammelårtanker

– en hverdagsblogg om foreldrerollen, samfunn og likestilling

Første søndag i ventetiden: BMI-kravet

De lilla lysene er funnet, boksene som skal fylles med kaker er observert, det er første søndag i advent.

Nå starter vi!

Temaet for dagen vet du allerede, det er tid for nyheter!

Eller.. nyheter og nyheter, jeg svikter meg selv ved å dele en gla’sak istedenfor en nyhetssak, men det er vel ok?

La meg introdusere

The Speckhoggers!

(du må klikke deg inn på navnet for å se den glade gjengen)

Gjengen med damer på minst femti, med et ungt unntak på treogførr, er sånne vi burde se mer til.

De møttes ved en tilfeldighet i svømmehallen, og som alle vet er det tilfeldigheter som gir de beste resultatene. Line Bejate Ellingsen og Ingunn Bang var de første og så kom det jammen meg tre til av samme slaget: Frodige damer i alle betydninger av ordet, damer som gir ordet livskvalitet innhold, damer som tar seg selv lite høytidelig og livet på største alvor.

Kravet for å bli med i gruppa? Frimodighet og høy BMI! Hvor kult er ikke det??

Jeg er nemlig så lei av dem som tror en overtrent kropp er sunn, dem som skaper helseangst, dem som dissekrerer måltider og fjerner matgleden, alle dem som tror at tynn er sunn uansett og som glemmer at livet er mer enn det.

Jeg ønsker så veldig velkommen The Speckhoggers livsglede og uhøytidelighet – vil ha mer av det!

Blir ikke du også glad av glade folk? Og synes ikke du også at vi trenger å ta oss selv mindre høytidelig?

Den første sløndagen

Den første søndagen

Neste søndag får du gavetips og jeg håper du vil dele dine.

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en hverdagsblogg om samfunn, likestilling og foreldrerollen. Ironi sniker seg inn her og der. Velkommen så mye!

3 comments on “Første søndag i ventetiden: BMI-kravet

  1. Anja Elisabeth Holt
    28. november 2016

    Roper ett rungende hurra for den!!!

    Jeg ble tvers igjennom varm og smilende av dette innlegget og er helt enig!

    Lik

  2. Tine
    28. november 2016

    Så kult

    Likt av 1 person

Takk for at du legger igjen en kommentar!

