Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Blogg når jula setter inn

Desember er en hyperaktiv måned når det kommer til alt, egentlig. Jeg ser oppdateringer hver dag fra folk som ellers ikke blogger så ofte og jeg lurer på hvorfor. Greit nok at mange har klemt annonsører til seg i form av give aways, eller premier, som det også blir kalt, eller er med i bloggenettverk der reklame er en del av greia, men sånn utenom dette?

Det er imponerende å blogge hver dag i desember, en måned som for de fleste er proppfull av masse greier som ikke skjer resten av året. Og så ta seg tid til å blogge, eller i det hele tatt ha hodet til å klemme ut noen fraser, litt engasjement – det imponerer meg.

Sjøl kjenner jeg trangen og lysten, men evnen til å gjøre er ikke helt der. Hver fysiske ting jeg gjør krever mer eneri eller tid for meg enn det gjør for deg, så det er ikke mange gjøremål på en vanlig dag når formen er normal. Og når jeg kan gjøre praktiske ting, tapper det forbindelsen tanke-skrift.

Å blogge i desember er behagelig. Folk søker blogg når jula setter inn. Det er langt flere treff i desember, ja fra midten av november, enn resten av året.

Desember er selvbedragets måned!

Hadde jeg ikke vært bloggeveteran, hadde jeg trodd jeg var blitt skikkelig SEO-ekspert, for treffene kommer stort sett fra søkemotorer. Veteran som jeg er lar jeg meg ikke lure! Jeg vet at søkerne som kommer hit ikke blir og jeg vet at du som leser dette kommer tilbake – og vit at jeg setter pris på det!

I dag trekkes vinneren av give away-en, og når pakken er mottatt legger jeg ut bilde her eller på Facebook-sida.

Aldri feil dato for lussekatter!

Aldri feil dato for lussekatter!

Ennå er det tid for en gul katt og desembers andre kopp med julete, før barna kommer hjem.

For meg sparkes starten på årets julete-sesong i gang på Luciadagen, hvordan er det med deg?

Har du en startdato eller sluker du te som andre sluker flammer?

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

