Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Jeg har ikke forsetter, men vil gjerne fortsette

Jeg har ikke forsetter, det er ikke noe jeg vil slutte med eller begynne med.

Jeg har ikke forsetter, men vil gjerne fortsette med mange ting.

For slike forsetter forutsetter en slags evne til å planlegge, en kvote energi som er større enn den som var. Det forutsetter en del ting som jeg ikke har. Og fordi jeg vet det er sånn, lager jeg meg ikke store mål, derfor holder jeg meg dempet ned og ønsker meg ikke mer enn det som rimelig er. Og resultatet: Vel, det er lite utvikling, lite fart. Og det er en utfordring å ikke lage høyere tempo enn det jeg mestrer. Det er en utfordring å ikke forvente mer av meg selv enn jeg kan innfri hver dag – og på lengre sikt.

Hvis jeg likevel skal sette ord på det som er bloggrelatert så ønsker jeg

~ å blogge hver dag

~ bli kjent med nye mennesker

~ å lage en bloggserie

~ å skrive mer artikkelaktige tekster, med henvisning til forskning og dypere avisartikler

~ fortsette å spontanblogge/ha lavterskelblogg og ikke falle i bloggfella

~ lage utfordringer/skriveinspirasjoner

 

.. og fra deg som leser ønsker jeg

~ mer kontakt (når du sier hei blir det en påminnelse om å besøke deg og at du er der)

~ mer dialog og debatt på tvers av bloggene, noe som inspirerer meg til å skrive mer

~ og hvis du har blogg selv så ønsker jeg at du holder bloggrullen din ved like, for det er mye inspirasjon i det

 

Enda flere ønsker er å lære meg SEO og annen bloggutvikling – innafor hva jeg har kapasitet til. Jeg ønsker rett og slett å bli sett av flere og ha en blogg som strekker seg mer i dybden og bredden og som tar mer plass i offentligheten.

Og til slutt: Du aner ikke hvor koselig og fint det er å se navnet ditt her! Plutselig en dag før jul så jeg til og med navnet til en jeg ikke har sett på kanskje to år!

Hver eneste en av dere som leser her vil jeg rette en stor takk til!

Tusen takk for at du leser, deler og diskuterer!

Tusen takk for at du bruker litt av din tid på mine ord!

Godt nytt år!

2014-06-24-19-20-47

Hva tenker du om det nye året? Har du forsetter eller holder det å fortsette i det samme løpet som før?

Lammelårtanker skal fortsatt ha en aktiv Facebook-side

 

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

10 comments on “Jeg har ikke forsetter, men vil gjerne fortsette

  1. Nann Karin
    2. januar 2017

    hei, her er jeg 🙂 Er innom ofte, fra Bloglovin… og legger ikke alltid igjen en hilsen, men nå ga du jo en påminnelse. Og, ja takk, bloggutfordring på tvers av bloggene 🙂

    Lik

    • Anne-Helene
      2. januar 2017

      Bloglovin’ er fin! Bruker nettstedet jeg også!

      Ser fram til mange fine innlegg dette året!

      Takk for noen ord.

      Lik

  2. Fru Jacobsen
    2. januar 2017

    Gleder meg til å følge deg inn i det nye året ❤❤

    Lik

  3. Abelone
    3. januar 2017

    Hei og godt nytt år!

    Forsetter? Nei, men har tatt et par utfordringer.

    Likt av 1 person

  4. Irene
    3. januar 2017

    Jeg er her 🙂 Kommenterer heller ikke hver gang, men jeg leser det meste av det du skriver.

    Jeg har ikke så mange forsetter, men jeg har noen ønsker og noen mål. Ellers er jeg ganske god på å ta livet som det kommer.

    Likt av 1 person

  5. Nienna
    4. januar 2017

    Gleder meg til å se hva du tryller frem! 🙂

    Lik

    • Anne-Helene
      4. januar 2017

      Jeg skulle ønske evnen til gjennomføring var mer motivasjonsavhengig enn energiavhengig, men vi får se hvordan det går seg til!

      Lik

  6. elisabethinnerstiveien
    6. januar 2017

    Godt nytt år! Jeg har aldri tradisjonelle forsetter, men heller mål for året. Det er gjerne noe nytt jeg har lyst til å lære meg. Det blir neppe noe høyere bloggaktivitet på meg i 2017, blogging skal være lystbetont. Lykke til med skriving og SEO.

    Lik

    • Anne-Helene
      6. januar 2017

      Lystbetont og lavterskel – viktige nøkkelord!
      Blir vel ikke noe høyere SEO-kunnskaper på meg i år heller, hvis ikke de kommer luskende fra et til nå uoppdaget sted da..

      Lik

Takk for kommentaren!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 2. januar 2017 av i Hverdagen med stikkord , .
Nominasjon til årets mest velskrevne mammablog på www.foreldremanualen.no
Bloggurat
Matbloggtoppen

Twitter-oppdateringer

Sunn fornuft

Sunn fornuft

