Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Kubb deg rik

Full av optimisme og pågangsmot har jeg vasket og brettet og stappet disse kartongene som stadig må handles inn. Med tjukk sprittusj har jeg skrevet navnet mitt med tydelige bokstaver på den ytterste og smilt selvgodt til meg selv; tenkt at jeg er jammen meg en miljøbevisst person!

Og ikke bare det, men jeg har vært overbevist om at en dag, en dag er det min tur til å vinne! For det er riktignok i miljøvernets tjeneste jeg stapper disse tomme kartongene inni hverandre, og litt fordi jeg gjerne vil gjøre de riktige tingene, men det at man kan vinne masse penger virker også motiverende for denne stappingen. Det er egentlig rart, for jeg er ikke spesielt opptatt av kroner sånn generelt.

Det var meningen å skrive om returlotteriet før jul, men jeg kom aldri så langt. Og vips hette året ikke lenger 2016, men 2017 og jeg ser at andre skriver om det samme. Det kan neppe være tilfeldig, tenkte jeg, og klikket meg inn til Caroline  bare for å se hva som skjer. Og der ser jeg at returkartonglotteriet har guffet opp premiene til dem som deltar. Det er superbra for kloden, men mindre bra for meg siden den senker mine vinnersjanser, men drit nå i det. Det viktigste er at du også bidrar, så får det heller være med sjansene mine.

Hva du gjør spør du?

Skyll kartongen, sett den på huet til den tørker, brett den og stapp den i en ubrettet kartong (hvis du klarer å stappe den i en brettet får du en premie av meg!). Når du har seks bretta kartonger i den sjuende skriver du navn og telefonnummer på den du vil skal vinne og kaster kubben i dunken for papp og papir. Thats it!

Og er du riktig heldig kan du vinne 100 000 kroner! Det er nemlig premien for en kubbe! Så nå kan du kubbe deg rik og det er vel lettjente penger vel?

Vil du lese mer om lotteriet og få mer inngående info, klikker du deg inn på den blå teksten bak her.

 

Vasker og stapper du? Hvis svaret er «nei» hva skal da til for at du begynner?

 

~ Lammelårtanker på Face ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

7 comments on “Kubb deg rik

  1. Caroline
    12. januar 2017

    Yei! Bra skrevet 🙂

    Likt av 1 person

  2. Irene
    12. januar 2017

    Vi skyller, bretter, stapper og skriver 🙂

    Likt av 1 person

  3. Heidi
    12. januar 2017

    Dette har jeg gjort i mange år! Skikkelig mange år føles det som. Det står skylte kartonger utover hele benken i perioder… Men har jeg vunnet noe? Neida… 😉

    Lik

  4. Fru Jacobsen
    13. januar 2017

    Det har jeg gjort siden jeg var på mine barns alder :O Enda ingen premie gitt 😛 Haha.. Tidligere i Januar har de gått ut med at du trenger ikke stappe en gang, men da er premien «bare» på 10 000 om du vinner.

    Likt av 1 person

  5. Tilbaketråkk: Seks i sju | Lammelårtanker

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 12. januar 2017 av i Hverdagen med stikkord , , , , , .
