Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Gulrot med dings

Du vet disse fem om dagen? Hvorfor må de være så fine?

Det er standarder for hvor mange millimeter det skal være fra jordbærets topp til tupp og det er standarder for hvor rette gulrøttene skal være. Små avvik og du er avvist – ligner litt på innvandrerpolitikken til Listhaug, når jeg tenker meg om. Der er det heller ikke mye rom for avvik.

Knut er en fin fyr! Han ble så sint av matsløseriet at han skrev brev til de største matvarekjedene i Norge med bøn, eller konstruktiv kritikk, om du vil

I brevet skreiv eg difor at matvarekjedene kan skjære opp dei krokete og misfarga grønsakene og selje dei i posar med ferdigskjært mat, eller i lausvekt

Knut til nrk 21.1.2017

Jeg digger Knut!

Han er et forbilde for oss alle, for ikke bare reagerer han på matvarebransjens tullete utseendetkrav, men fordi han gjør noe med det! Han skriver brev og han får svar. Det gir meg tro på ungdommen, altså!

 

Hva synes du om skjeve grønnsaker og gulrøtter med dings?

Gulrot med dings

Gulrot med dings

 

Tidligere på bloggen

Resterett med god samvittighet

Feil form og feil farge

 

Innlegget er det første av ukens tema Kropp og mat. Følg med hver dag!

 

~ Lammelårtankers Facebook-side ~

~ Følg meg på Instagram ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

12 comments on “Gulrot med dings

  1. Elin Enlid
    23. januar 2017

    Absolutt ja til gullerot med dings!
    Jeg kommer til å kjøpe slike grønnsaker hvis jeg finner dem i butikkene.

    Lik

  2. Tilbaketråkk: To av ti er undervektige – skremmende! | Lammelårtanker

  3. Tilbaketråkk: Kaller du barnet ditt overvektig så blir hun overvektig! | Lammelårtanker

  4. Anja Elisabeth Holt
    25. januar 2017

    Jeg kjøper frukt og grønt uansett form!

    Lik

  5. Tilbaketråkk: Hele Norges funksjonshemming | Lammelårtanker

  6. Tilbaketråkk: Ja eller nei til skolelunsjpenger? | Lammelårtanker

  7. Tilbaketråkk: Ti triks for å spare penger på mat | Lammelårtanker

  8. Fru Jacobsen
    27. januar 2017

    Det mest spennende med kjøkkenhage som liten var å se hvordan form det var på gulerøttene når man skulle ta de opp av jorden. SÅ helt klart JA, til dings 😛

    Lik

    • Anne-Helene
      27. januar 2017

      Ikke sant! Egen kjøkkenhage er et godt tips, forresten, det gir en egen glede og nysgjerrighet som jeg sjelden ser i andre sammenhenger!

      Likt av 1 person

      • Fru Jacobsen
        27. januar 2017

        Har planer om å fylle noen pallekarmer i år, og plante noen bærbusker i hagen. Jeg elsket å gå rundt å finne bær, frukt og grønsaker i hagen. Og håper mine unger liker det like godt. Håper bare ikke disse teite brunsneglene ødelegger alt.

        Likt av 1 person

  9. Tilbaketråkk: Mine spise-ute-i-naturen-favoritter | Lammelårtanker

Takk for at du legger igjen en kommentar!

