Lammelårtanker

– en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv

Du skal lyde din mor og ignorere resten

Det er Valentinedagen i dag, hører du? Valentinedagen!!

Omtrent sånn forestiller jeg meg at det lyder om femten år, men jeg er usikker på hvem som sier det til hvem. Jeg er usikker på om høreapparatet er tatt frem og om jeg kommer til å innkalle familiens medlemmer via en nettjeneste som ennå ikke er oppfunnet og om mine to barn, som langt fra er barn lenger, kommer til å stille opp med sine kjære når jeg krever. Du skal lyde din mor og ignorere resten!

Valentine’s Day fantes ikke da jeg vokste opp, da var februar bare morsdag og en lang og god vinterferie. Etterhvert som både det ene og det andre i livet er skjedd, er februar blitt den mest aktive kakemåneden i året.

Jeg har knapt nok har kommet meg fra morsdagen, og så er det på’an igjen. Kjøleskapet består av rosa, fløffi krem og syrlig sitronkake – og jeg elsker begge deler.

For se det i øynene: Det skjer noe med stirre-hverandre-i-øynene-med-vått-og-beundrende-blikk-utholdenheten etter mange år i samme forhold. Etter noen år holder det lenge med kake, eh kaker!

Havrebunn med vanlijekrem og bringebærkrem

Havrebunn med vanlijekrem og bringebærkrem

Takk til Kathrine Skjelvan, som driver bloggen Gluten- og melkefri inspirasjon for tips!

Takk til Det søte liv for oppskrift!

 

Hva er Valentine’s Day for deg? Bryr du deg?

~ Lik og del Lammelårstoff på Facebook ~

Om Anne-Helene

Lammelårtanker er en storbarnmammas skråblikk på samfunn, likestilling og hverdagsliv. Velkommen så mye!

5 comments on “Du skal lyde din mor og ignorere resten

  1. Sigrid
    14. februar 2017

    Kva dag er det i dag sa du?
    Ha-ha! Det er det vanskelig å unngå å bli minna på…
    Eg held senga og har ikkje fått gitt min kjære noko som helst. Medan han i fleire dagar har vore sjukepleiar og reagere på det minste vink ❤
    Det skulle eigentleg vere unødvendig med slike dagar. Men kanskje stress fører til at vi gløymt sette pris på dei vi har rundt oss enten det gjeld familie eller nære venner?

    Takk for igjen eit godt og tankevekkande innlegg!
    God Valentin dag ⚘

    Lik

    • Anne-Helene
      14. februar 2017

      Tror nok det, ja! At vi lett tar det vi har som en selvfølgelighet.

      Så heldig du er som har en som passer på deg!

      Lik

  2. kirsti
    14. februar 2017

    Kloke ord, «lyde din mor» det er det jeg prøver å prente inn i gutta! Men nå har den eldste flyttet ut, og snart flytter minstemann også… Jeg får lure det siste ut av han før han flytter.
    Og her har vi feiret lite, men jeg fant en kake fra morsdag på tilbud på butikken 🙂 den ble dagens dessert!

    Likt av 1 person

    • Anne-Helene
      14. februar 2017

      Oi, da renner tida di ut! Jeg satser på å gjøre gutta mine gode på kjøkkenet, man må som kjent velge sine kamper og da lønner det seg å velge dem som kommer magen til gode!

      Lik

  3. Anja Elisabeth Holt
    15. februar 2017

    Jeg bryr meg, ikke bare i dag, men jeg tror jeg er flink til å bry meg ellers i året også. Jeg gidder ikke bruke energi på å irritere meg, legge ut sure kommentarer og slikt, Jeg omfavner en hver dag som innbyr til søtsaker.

    Bring it on! ❤

    Lik

Takk for at du legger igjen en kommentar!

Twitter-oppdateringer

